L410 ma nowe silniki

Czeska Aircraft Industries (dawna Let Kunowice), podpisała umowę z General Electric o dostawach silników H80 dla samolotów regionalnych L410. Czesi wznowili niedawno dostawy tych maszyn. H80 to rozwojowa wersja doskonale znanych Walterów M601, silników o maksymalnej mocy startowej 750 KM, opracowanych specjalnie dla L410 Turbolet, wykorzystywanych również w polskich PZL-106 Kruk i w zmodernizowanej wersji – w wojskowych PZL-130 Orlik. Po wykupieniu części zakładów Waltera przez GE, Amerykanie zdecydowali się zachować produkcję nieznacznie zmodyfikowanych M601E (o maksymalnej mocy startowej 750 KM oraz opracować głęboko zmodernizowany model, nazwany H80 o mocy 800 KM i z wydłużonym okresem międzynaprawczym z 3600 do 6600 h.Oba typy jednostek napędowych zostały wybrane jako wyposażenie zmodernizowanych samolotów wytwórni, oznaczonych jako L410 UVP-E20. Aircraft Industries zakłada, że co roku będzie produkował ponad 10 samolotów tego typu. Od 1969 wyprodukowano ok. 1160 samolotów L410 różnych wersji. 450 lata do dzisiaj. (Altair)

Komentarze