Linie Emirates zwiększają wydajność dzięki technologii RFID

Jako największe międzynarodowe linie lotnicze na świecie z największą flotą Airbusów A380 i Boeingów 777, linie Emirates dysponują ogromną ilością wyposażenia awaryjnego. Aby móc śledzić tak dużą liczbę niezbędnych urządzeń na masową skalę, przewoźnik postanowił wykorzystać technologię RFID*. O ile inne linie także stosują podobne rozwiązania, linie Emirates wykonują najwięcej skanów RFID pokładowego wyposażenia awaryjnego w ciągu dnia, sprawdzając ponad 250 samolotów i 133 tys. kamizelek ratunkowych. Co ważne, system ułatwia zespołowi inżynierów konserwację wyposażenia awaryjnego na pokładzie przy zachowaniu stuprocentowej integralności i zgodności danych oraz zapewnia precyzyjne prognozowanie i optymalizację zapasów. – Cały czas poszukujemy technologii, które zwiększają zgodność, wydajność, dobrostan pracowników i w efekcie zyski przedsiębiorstwa. Nasze zespoły są dumne z wprowadzenia etykiet RFID do śledzenia wyposażenia awaryjnego z trzech powodów: system spełnia nasze rygorystyczne normy bezpieczeństwa, ogranicza do minimum wyzwania związane z ogromną skalą operacji i wielkością floty oraz świadczy o zaangażowaniu i umiejętnościach naszych pracowników. Nad projektem pracowało wiele zespołów, którym zawdzięcza on swój niebywały sukces – powiedział Ahmed Safa, Divisional Senior Vice President Emirates, Engineering.W samolocie znajduje się zazwyczaj około 30 różnych urządzeń awaryjnych, m.in. kamizelki ratunkowe (również dla niemowląt), defibrylatory, zestawy pierwszej pomocy, apteczki, gaśnice, zbiorniki z tlenem i generatory tlenu oraz urządzenia zabezpieczające oddychanie. Łącznie linie Emirates dysponują jednocześnie około 180 tys. pokładowych urządzeń awaryjnych. W Airbusie A380 znajduje się 820 elementów wyposażenia awaryjnego, których ręczna kontrola zajmowała przedtem 350 minut, a flota Emirates składa się ze 112 takich samolotów. Podobnie przewoźnik ma 144 pasażerskich Boeingów 777, a w każdym z nich 540 elementów wyposażenia awaryjnego, których ręczna kontrola trwała dotąd 270 minut. Dzięki zastosowaniu technologii RFID zespół Emirates Engineering jest w stanie zeskanować pokład Airbusa A380 w zaledwie 11 minut (o 97% szybciej), a Boeinga 777 – w sześć minut (o 98% szybciej).System RFID znacząco zmienił zadania pracowników i metody pracy, zwiększył ogólną efektywność wykorzystania zasobów i pozwala zaoszczędzić miliony w skali roku. Przewoźnik zatrudnia ponad 1,8 tys. wyszkolonych mechaników do skanowania samolotów. Przed wdrożeniem systemu RFID, aby sprawdzić funkcjonalność kamizelki ratunkowej, mechanicy musieli dostać się osobno pod każdy fotel (których może być od 489 do 615 w Airbusie A380 i od 354 do 428 w Boeingu 777) i przeczytać etykietę identyfikacyjną. Po opatrzeniu wszystkich kamizelek i urządzeń awaryjnych etykietami RFID wystarczy, że mechanik przejdzie po kabinie z ręcznym czytnikiem, który zbiera wszystkie dane, a następnie przesyła je do chmury, dzięki czemu zespół ma do nich wgląd przy kolejnych kontrolach. System sporządza pełną i aktualną listę działających kamizelek ratunkowych wraz z ich lokalizacją. Zaznacza miejsca, w których brakuje kamizelek, lub kamizelki, których termin ważności dobiega końca, umożliwiając szybką wymianę. *RFID (ang. radio frequency identification): czytnik ręczny przechwytuje dane zakodowane w etykietach RFID za pośrednictwem fal radiowych. Źródło: Emirates

Komentarze

Popularne posty