5 sierpnia 2025 roku w zakładach Boeinga w Everett odbył się pierwszy lot piątego egzemplarza Boeinga 777-9. Samolot, oznaczony jako WH286, wystartował z lotniska Paine Field o godzinie 11:03 czasu lokalnego i spędził w powietrzu 2 godziny i 27 minut. Podczas lotu osiągnął pułap 39 000 stóp (11 887 metrów) i prędkość przelotową Ma 0,84. W skład załogi weszli piloci Ted Grady i Mark Brown, którym towarzyszyli operatorzy systemów Zach Lewis i Joel Conard oraz analitycy lotów Cody Bruinsma i Mike Deutsch. W trakcie lotu przeprowadzono testy sterowności i osiągów samolotu. Lądowanie również miało miejsce na lotnisku Paine Field. Samolot WH286 ma konfigurację produkcyjną i zostanie wykorzystany w serii prób naziemnych i w locie, które mają potwierdzić zgodność z normami dotyczącymi odporności na zakłócenia elektromagnetyczne oraz uderzenia pioruna. Rodzina Boeinga 777X, wprowadzona na rynek ponad dekadę temu, obejmuje dwa warianty pasażerskie – 777-8 i 777-9 – oraz frachtowiec 777-8F. Pierwszym modelem przeznaczonym do dostaw jest 777-9, jednak problemy konstrukcyjne opóźniły projekt o cztery lata. Boeing wznowił próby lotnicze 777-9 w lipcu 2024 roku, lecz już miesiąc później doszło do kolejnego opóźnienia, gdy inspektorzy wykryli pęknięcia tytanowych okuć mocujących silniki do skrzydeł. Na podstawie: Altair, boeing.com
5 sierpnia 2025 roku w zakładach Boeinga w Everett odbył się pierwszy lot piątego egzemplarza Boeinga 777-9. Samolot, oznaczony jako WH286, wystartował z lotniska Paine Field o godzinie 11:03 czasu lokalnego i spędził w powietrzu 2 godziny i 27 minut. Podczas lotu osiągnął pułap 39 000 stóp (11 887 metrów) i prędkość przelotową Ma 0,84. W skład załogi weszli piloci Ted Grady i Mark Brown, którym towarzyszyli operatorzy systemów Zach Lewis i Joel Conard oraz analitycy lotów Cody Bruinsma i Mike Deutsch. W trakcie lotu przeprowadzono testy sterowności i osiągów samolotu. Lądowanie również miało miejsce na lotnisku Paine Field. Samolot WH286 ma konfigurację produkcyjną i zostanie wykorzystany w serii prób naziemnych i w locie, które mają potwierdzić zgodność z normami dotyczącymi odporności na zakłócenia elektromagnetyczne oraz uderzenia pioruna. Rodzina Boeinga 777X, wprowadzona na rynek ponad dekadę temu, obejmuje dwa warianty pasażerskie – 777-8 i 777-9 – oraz frachtowiec 777-8F. Pierwszym modelem przeznaczonym do dostaw jest 777-9, jednak problemy konstrukcyjne opóźniły projekt o cztery lata. Boeing wznowił próby lotnicze 777-9 w lipcu 2024 roku, lecz już miesiąc później doszło do kolejnego opóźnienia, gdy inspektorzy wykryli pęknięcia tytanowych okuć mocujących silniki do skrzydeł. Na podstawie: Altair, boeing.com
Komentarze
Prześlij komentarz