Wizz Air, jedna z najszybciej rozwijających się linii lotniczych w Europie, ogłosiła wybór silników Pratt & Whitney GTF jako napędu dla maksymalnie 177 samolotów Airbus A321neo znajdujących się w portfelu zamówień przewoźnika. Decyzja została ogłoszona podczas Paris Air Show 2025 i stanowi kontynuację długoletniego partnerstwa z firmą Pratt & Whitney, mimo wyzwań operacyjnych, jakie w ostatnich latach towarzyszyły eksploatacji silników GTF.
– „Silniki GTF odgrywają kluczową rolę w naszej strategii niskoemisyjnego wzrostu. Ich wybór dla kolejnych A321neo pozwoli nam nie tylko zwiększyć efektywność paliwową, ale również uprościć zarządzanie flotą i serwisowaniem” – powiedział József Váradi, CEO Wizz Air.
Nowe porozumienie obejmuje także długoterminowy pakiet serwisowy (MRO) oraz elementy kompensacji za wcześniejsze uziemienia floty, które dotknęły kilkadziesiąt samolotów przewoźnika.
Silniki GTF (Geared Turbofan) oferują nawet 16% oszczędności paliwa, obniżone emisje CO₂ i hałas, co wpisuje się w ambitne cele środowiskowe Wizz Air, dążącego do osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2050 roku.Wraz z podpisanym kontraktem, liczba samolotów Wizz Air zasilanych silnikami GTF wzrośnie do ponad 450 jednostek. (AeroTime)
Komentarze
Prześlij komentarz