Pratt & Whitney ogłosił nową opcję modernizacji silnika dla operatorów samolotów Airbus A320neo, która ma na celu znaczące zwiększenie efektywności operacyjnej. Zmodernizowany silnik z rodziny GTF (Geared Turbofan) ma zapewnić niemal dwukrotnie dłuższy czas pracy na skrzydle (time on wing) w porównaniu do obecnie używanych jednostek napędowych.
Oznacza to m.in.:
-
Rzadsze potrzeby zdejmowania silnika w celu serwisowania,
-
Zmniejszenie kosztów eksploatacyjnych,
-
Większą dyspozycyjność floty,
-
Potencjalnie lepszą ekonomikę operacyjną dla linii lotniczych.
Modernizacja ma obejmować udoskonalone komponenty, takie jak nowe materiały i rozwiązania konstrukcyjne zwiększające trwałość silnika oraz odporność na zużycie. Jest to odpowiedź na wcześniejsze wyzwania związane z niezawodnością niektórych modeli GTF, które wymagały wcześniejszych interwencji serwisowych. (AeroTime)
Komentarze
Prześlij komentarz