Pratt & Whitney ogłosił nową opcję modernizacji silnika dla samolotów Airbus A320neo


Pratt & Whitney ogłosił nową opcję modernizacji silnika dla operatorów samolotów Airbus A320neo, która ma na celu znaczące zwiększenie efektywności operacyjnej. Zmodernizowany silnik z rodziny GTF (Geared Turbofan) ma zapewnić niemal dwukrotnie dłuższy czas pracy na skrzydle (time on wing) w porównaniu do obecnie używanych jednostek napędowych.

Oznacza to m.in.:

  • Rzadsze potrzeby zdejmowania silnika w celu serwisowania,

  • Zmniejszenie kosztów eksploatacyjnych,

  • Większą dyspozycyjność floty,

  • Potencjalnie lepszą ekonomikę operacyjną dla linii lotniczych.

Modernizacja ma obejmować udoskonalone komponenty, takie jak nowe materiały i rozwiązania konstrukcyjne zwiększające trwałość silnika oraz odporność na zużycie. Jest to odpowiedź na wcześniejsze wyzwania związane z niezawodnością niektórych modeli GTF, które wymagały wcześniejszych interwencji serwisowych. (AeroTime)

Komentarze