Spowolnienie tempa wzrostu
-
Pasażerowie: IATA przewiduje, że liczba pasażerów wzrośnie o 8% w 2025 roku, co jest niższe od 10,4% wzrostu odnotowanego w 2024 roku.
-
Przychody: Przewoźnicy spodziewają się osiągnąć łączny przychód w wysokości 1,007 biliona dolarów, co stanowi wzrost o 4,4% w porównaniu do 2024 roku, ale jest to niższy wzrost niż w poprzednich latach.
Problemy z łańcuchem dostaw: Opóźnienia w dostawach nowych samolotów oraz problemy z produkcją części zamiennych prowadzą do ograniczonej dostępności floty. W 2025 roku przewoźnicy spodziewają się otrzymać 1,802 nowych samolotów, co jest znacznie poniżej wcześniejszych prognoz wynoszących 2,293.
Starzejąca się flota: Średni wiek globalnej floty wzrósł do rekordowych 14,8 lat, co zwiększa koszty utrzymania i wpływa na efektywność paliwową.
Wzrost kosztów leasingu: Ceny leasingu samolotów wąskokadłubowych wzrosły o 20–30% w porównaniu do 2019 roku, co zwiększa koszty operacyjne przewoźników.
Niepewność gospodarcza i polityczna: Taryfy celne wprowadzane przez administrację USA oraz napięcia geopolityczne wpływają na popyt na podróże i handel międzynarodowy.
Mimo wyzwań, IATA przewiduje dalszy wzrost liczby pasażerów i przychodów w 2025 roku. Jednak tempo tego wzrostu będzie wolniejsze, a branża będzie musiała stawić czoła licznych wyzwaniom, aby utrzymać stabilność finansową i zadowolenie pasażerów. (IATA)
Komentarze
Prześlij komentarz