Japan Airlines (JAL) rozpoczęły proces wycofywania swojej floty Boeingów 777-300ER. Pierwszy z tych samolotów, zarejestrowany jako JA734J, został dostarczony do JAL w lipcu 2005 roku i przez ponad 19 lat służył na trasach długodystansowych. Jego ostatni lot pasażerski odbył się 20 sierpnia 2024 roku z Sydney do Tokio Haneda. Po zakończeniu służby, samolot został przemianowany na N3243P i przekazany do rezerwy. Ceremonia pożegnania miała miejsce 19 września 2024 roku na lotnisku Haneda, gdzie personel naziemny złożył hołd temu samolotowi. JAL planuje całkowicie wymienić swoją flotę Boeingów 777-300ER na nowoczesne Airbusy A350-1000 do 2026 roku. Pierwszy A350-1000 został dostarczony w grudniu 2023 roku i od stycznia 2024 roku obsługuje trasy takie jak Tokio Haneda – Nowy Jork JFK. Nowe A350-1000 oferują bardziej przestronną i nowoczesną kabinę, w tym luksusowe apartamenty w klasie pierwszej oraz nowoczesne fotele w klasie biznes. JAL planuje dalszą rozbudowę floty A350-1000, aby stopniowo zastępować starsze samoloty, w tym Boeingi 777-300ER, na trasach międzynarodowych. Mimo wycofania z niektórych tras międzynarodowych, Boeingi 777-300ER pozostaną w służbie na wybranych połączeniach krajowych i regionalnych, takich jak trasy do Chicago, Los Angeles, Paryża, Sydney oraz wielu miast w Azji. Źródło: japanaviationhub.com
Japan Airlines (JAL) rozpoczęły proces wycofywania swojej floty Boeingów 777-300ER. Pierwszy z tych samolotów, zarejestrowany jako JA734J, został dostarczony do JAL w lipcu 2005 roku i przez ponad 19 lat służył na trasach długodystansowych. Jego ostatni lot pasażerski odbył się 20 sierpnia 2024 roku z Sydney do Tokio Haneda. Po zakończeniu służby, samolot został przemianowany na N3243P i przekazany do rezerwy. Ceremonia pożegnania miała miejsce 19 września 2024 roku na lotnisku Haneda, gdzie personel naziemny złożył hołd temu samolotowi. JAL planuje całkowicie wymienić swoją flotę Boeingów 777-300ER na nowoczesne Airbusy A350-1000 do 2026 roku. Pierwszy A350-1000 został dostarczony w grudniu 2023 roku i od stycznia 2024 roku obsługuje trasy takie jak Tokio Haneda – Nowy Jork JFK. Nowe A350-1000 oferują bardziej przestronną i nowoczesną kabinę, w tym luksusowe apartamenty w klasie pierwszej oraz nowoczesne fotele w klasie biznes. JAL planuje dalszą rozbudowę floty A350-1000, aby stopniowo zastępować starsze samoloty, w tym Boeingi 777-300ER, na trasach międzynarodowych. Mimo wycofania z niektórych tras międzynarodowych, Boeingi 777-300ER pozostaną w służbie na wybranych połączeniach krajowych i regionalnych, takich jak trasy do Chicago, Los Angeles, Paryża, Sydney oraz wielu miast w Azji. Źródło: japanaviationhub.com
Komentarze
Prześlij komentarz