Chiny rozważają złożenie zamówienia na setki samolotów Airbusa, co może stanowić odpowiedź na napięcia handlowe z USA oraz potrzebę modernizacji krajowej floty lotniczej. Według raportu Bloomberga, chińskie linie lotnicze planują zamówić od 200 do 500 samolotów Airbus, w tym zarówno wąskokadłubowe, jak i szerokokadłubowe modele. Finalizacja umowy może nastąpić już w przyszłym miesiącu, podczas wizyty liderów europejskich w Pekinie. Negocjacje te rozpoczęły się w kwietniu 2024 roku, przed wizytą prezydenta Chin, Xi Jinpinga, we Francji. Potencjalne zamówienie może wynikać z opóźnień w modernizacji chińskiej floty, które trwały ponad pięć lat. Wzrost zainteresowania Airbusem w Chinach może być również efektem napięć handlowych z USA. Chiny niedawno zwróciły niezrealizowane samoloty Boeinga i wstrzymały dostawy w odpowiedzi na amerykańskie taryfy celne. W tym kontekście Airbus staje się atrakcyjnym alternatywnym dostawcą. Dodatkowo, Airbus przewiduje, że Chiny będą potrzebować ponad 9 500 nowych samolotów pasażerskich i towarowych w ciągu najbliższych 20 lat, co stanowi ponad 20% globalnego zapotrzebowania. Wzrost liczby lotów na osobę w Chinach z 0,5 w 2023 roku do 1,7 w 2043 roku wskazuje na dynamiczny rozwój rynku lotniczego w tym kraju. Jeśli umowa zostanie podpisana, będzie to jedno z największych zamówień w historii Airbusa, podkreślające rosnącą rolę Chin jako kluczowego rynku dla przemysłu lotniczego. Źródło: bloomberg, businessinsider.com
Chiny rozważają złożenie zamówienia na setki samolotów Airbusa, co może stanowić odpowiedź na napięcia handlowe z USA oraz potrzebę modernizacji krajowej floty lotniczej. Według raportu Bloomberga, chińskie linie lotnicze planują zamówić od 200 do 500 samolotów Airbus, w tym zarówno wąskokadłubowe, jak i szerokokadłubowe modele. Finalizacja umowy może nastąpić już w przyszłym miesiącu, podczas wizyty liderów europejskich w Pekinie. Negocjacje te rozpoczęły się w kwietniu 2024 roku, przed wizytą prezydenta Chin, Xi Jinpinga, we Francji. Potencjalne zamówienie może wynikać z opóźnień w modernizacji chińskiej floty, które trwały ponad pięć lat. Wzrost zainteresowania Airbusem w Chinach może być również efektem napięć handlowych z USA. Chiny niedawno zwróciły niezrealizowane samoloty Boeinga i wstrzymały dostawy w odpowiedzi na amerykańskie taryfy celne. W tym kontekście Airbus staje się atrakcyjnym alternatywnym dostawcą. Dodatkowo, Airbus przewiduje, że Chiny będą potrzebować ponad 9 500 nowych samolotów pasażerskich i towarowych w ciągu najbliższych 20 lat, co stanowi ponad 20% globalnego zapotrzebowania. Wzrost liczby lotów na osobę w Chinach z 0,5 w 2023 roku do 1,7 w 2043 roku wskazuje na dynamiczny rozwój rynku lotniczego w tym kraju. Jeśli umowa zostanie podpisana, będzie to jedno z największych zamówień w historii Airbusa, podkreślające rosnącą rolę Chin jako kluczowego rynku dla przemysłu lotniczego. Źródło: bloomberg, businessinsider.com
Komentarze
Prześlij komentarz