Embraer, globalny lider branży lotniczej, wspólnie z firmą leasingową Regional One ogłosił, że Bridges Air Cargo będzie pierwszym klientem programu konwersji cargo (P2F) pasażerskiego modelu E-Freighter E190F. Pierwszy z dwóch zamówionych samolotów rozpocznie operacje w barwach linii Bridges w trzecim kwartale 2025 roku. Bridges Air Cargo jest częścią Bridges Worldwide – uznanego dostawcy rozwiązań logistycznych dla sektora przesyłek międzynarodowych, kurierskich i ekspresowych. Firma współpracuje z wiodącymi operatorami globalnej logistyki, takimi jak FedEx, DHL i UPS, wspierając ich wymagające czasowo i operacyjnie sieci dostaw.
– To wyjątkowy moment – w roku, w którym świętujemy 35-lecie
działalności i osiągnięcie miliarda kilogramów przetransportowanego
ładunku na rynku przesyłek ekspresowych, Bridges obejmuje rolę
pierwszego klienta w programie konwersji modelu E-Freighter. Ten kamień
milowy doskonale wpisuje się w naszą historię dynamicznego rozwoju i
innowacyjnego podejścia do logistyki lotniczej. Rozmiary samolotu
idealnie odpowiadają niszy, która dotychczas była niedostatecznie
zagospodarowana. Nowa maszyna wzmocni nasz potencjał operacyjny i
otworzy drogę do rozwoju nowych tras. Cieszymy się z rozpoczęcia
współpracy z Embraerem i Regional One, postrzegając ten krok jako
przełomowy dla regionalnego transportu lotniczego cargo – powiedział Guy Bridges, Dyrektor Zarządzający Bridges Air Cargo.
Model E190F został opracowany w odpowiedzi na zmieniające się potrzeby rynku e-commerce i współczesnego handlu, wymagające szybkich dostaw oraz rozproszonych modeli operacyjnych. Samolot wypełnia lukę na rynku samolotów cargo i stanowi nowoczesną alternatywę dla mniej efektywnych maszyn starszej generacji.
E-Jety konwertowane na
wersje frachtowe oferują ponad 40% większą pojemność ładunkową,
trzykrotnie większy zasięg niż duże turbośmigłowe samoloty cargo oraz do
30% niższe koszty operacyjne w porównaniu z większymi samolotami
wąskokadłubowymi. Łączny maksymalny udźwig konstrukcyjny – przy
wykorzystaniu przestrzeni ładunkowej na pokładzie głównym i dolnym –
wynosi 13 500 kg. Źródło: Embraer via dlapilota
Komentarze
Prześlij komentarz