Bridges Air Cargo pierwszym operatorem frachtowej wersji samolotu Embraer


Embraer, globalny lider branży lotniczej, wspólnie z firmą leasingową Regional One ogłosił, że Bridges Air Cargo będzie pierwszym klientem programu konwersji cargo (P2F) pasażerskiego modelu E-Freighter E190F. Pierwszy z dwóch zamówionych samolotów rozpocznie operacje w barwach linii Bridges w trzecim kwartale 2025 roku. Bridges Air Cargo jest częścią Bridges Worldwide – uznanego dostawcy rozwiązań logistycznych dla sektora przesyłek międzynarodowych, kurierskich i ekspresowych. Firma współpracuje z wiodącymi operatorami globalnej logistyki, takimi jak FedEx, DHL i UPS, wspierając ich wymagające czasowo i operacyjnie sieci dostaw.
To wyjątkowy moment – w roku, w którym świętujemy 35-lecie działalności i osiągnięcie miliarda kilogramów przetransportowanego ładunku na rynku przesyłek ekspresowych, Bridges obejmuje rolę pierwszego klienta w programie konwersji modelu E-Freighter. Ten kamień milowy doskonale wpisuje się w naszą historię dynamicznego rozwoju i innowacyjnego podejścia do logistyki lotniczej. Rozmiary samolotu idealnie odpowiadają niszy, która dotychczas była niedostatecznie zagospodarowana. Nowa maszyna wzmocni nasz potencjał operacyjny i otworzy drogę do rozwoju nowych tras. Cieszymy się z rozpoczęcia współpracy z Embraerem i Regional One, postrzegając ten krok jako przełomowy dla regionalnego transportu lotniczego cargo – powiedział Guy Bridges, Dyrektor Zarządzający Bridges Air Cargo.

Model E190F został opracowany w odpowiedzi na zmieniające się potrzeby rynku e-commerce i współczesnego handlu, wymagające szybkich dostaw oraz rozproszonych modeli operacyjnych. Samolot wypełnia lukę na rynku samolotów cargo i stanowi nowoczesną alternatywę dla mniej efektywnych maszyn starszej generacji.

E-Jety konwertowane na wersje frachtowe oferują ponad 40% większą pojemność ładunkową, trzykrotnie większy zasięg niż duże turbośmigłowe samoloty cargo oraz do 30% niższe koszty operacyjne w porównaniu z większymi samolotami wąskokadłubowymi. Łączny maksymalny udźwig konstrukcyjny – przy wykorzystaniu przestrzeni ładunkowej na pokładzie głównym i dolnym – wynosi 13 500 kg. Źródło: Embraer via dlapilota

 

Komentarze