3 maja 2025 r. w pobliżu Lydd w Kent w Wielkiej Brytanii doszło do awaryjnego lądowania zabytkowego samolotu Supermarine Spitfire IXT (znaki rejestracyjne G-BMSB). Na pokładzie statku powietrznego znajdowały się dwie osoby, z których jedna wymagała interwencji ratowników medycznych, jednak nie odniosła ona poważnych obrażeń. Myśliwiec wystartował z lotniska London-Biggin Hill (BQH/EGKB) i kierował się do Lydd (LYX/EGMD), ale z powodu awarii silnika musiał przymusowo lądować w terenie przygodnym. Na miejsce zdarzenia przybyły dwa zastępy straży pożarnej, które pomogły zabezpieczyć statek powietrzny. Samolot należał do firmy Fly a Spitfire z siedzibą w Biggin Hill i został zbudowany w 1943 r., a wszedł do służby w 441. Dywizjonie Królewskich Kanadyjskich Sił Powietrznych. Jego pierwszy lot bojowy odbył się 25 września 1944 r. Źródło artykułu aviation-safety.net
3 maja 2025 r. w pobliżu Lydd w Kent w Wielkiej Brytanii doszło do awaryjnego lądowania zabytkowego samolotu Supermarine Spitfire IXT (znaki rejestracyjne G-BMSB). Na pokładzie statku powietrznego znajdowały się dwie osoby, z których jedna wymagała interwencji ratowników medycznych, jednak nie odniosła ona poważnych obrażeń. Myśliwiec wystartował z lotniska London-Biggin Hill (BQH/EGKB) i kierował się do Lydd (LYX/EGMD), ale z powodu awarii silnika musiał przymusowo lądować w terenie przygodnym. Na miejsce zdarzenia przybyły dwa zastępy straży pożarnej, które pomogły zabezpieczyć statek powietrzny. Samolot należał do firmy Fly a Spitfire z siedzibą w Biggin Hill i został zbudowany w 1943 r., a wszedł do służby w 441. Dywizjonie Królewskich Kanadyjskich Sił Powietrznych. Jego pierwszy lot bojowy odbył się 25 września 1944 r. Źródło artykułu aviation-safety.net
Komentarze
Prześlij komentarz