W 2024 roku flota cywilnych śmigłowców turbinowych w regionie Azji i Pacyfiku wzrosła


W 2024 roku flota cywilnych śmigłowców turbinowych w regionie Azji i Pacyfiku wzrosła o 1,6% w porównaniu do roku poprzedniego, osiągając 4 131 jednostek. To oznacza wzrost o 64 maszyny w stosunku do 2023 roku, kiedy to flota liczyła 4 067 śmigłowców. Wzrost ten obejmował 113 nowych dostaw, 84 używane maszyny oraz 133 jednostki wycofane z eksploatacji. Australia pozostaje największym rynkiem śmigłowcowym w regionie, z flotą liczącą 1 016 jednostek na koniec 2024 roku, co stanowi wzrost o 5,6% w porównaniu do roku poprzedniego. Warto zauważyć, że około połowa nowych maszyn to śmigłowce jednosilnikowe, co jest odpowiedzią na specyficzne potrzeby operacyjne w rozległych i trudno dostępnych obszarach kraju.Wśród producentów, Airbus utrzymał pozycję lidera w regionie, posiadając flotę 1 717 śmigłowców i dostarczając 51 nowych maszyn w 2024 roku. Wśród dostarczonych modeli znalazły się m.in. H145, H125 oraz H175. Leonardo dostarczył 17 nowych AW139, głównie do Chin, Australii i Japonii, a także sześć AW189, w tym wersje SAR dla Chin. W Chinach flota śmigłowców wzrosła do 913 jednostek, co czyni ten kraj największym posiadaczem śmigłowców w regionie Azji i Pacyfiku.Pod względem misji, flota śmigłowców ratownictwa medycznego (EMS) i poszukiwawczo-ratowniczego (SAR) w regionie wzrosła odpowiednio o 10,1% i 15,6% w 2024 roku, co wskazuje na rosnące zapotrzebowanie na te usługi. W obliczu rosnącego zapotrzebowania na usługi śmigłowcowe, region Azji i Pacyfiku kontynuuje rozwój swojej floty, z naciskiem na nowoczesne technologie i dostosowanie do specyficznych potrzeb operacyjnych. ŹRÓDŁO: Materiały prasowy

Komentarze