Tajwańskie linie lotnicze China Airlines zamówiły 14 nowych szerokokadłubowych samolotów Boeing 777X, w tym 10 pasażerskich Boeing 777-9 oraz cztery frachtowce Boeing 777-8F. Dodatkowo, przewoźnik zabezpieczył opcje zakupu kolejnych pięciu 777-9 i czterech 777-8F. Cała transakcja jest warta do 11,9 miliarda dolarów amerykańskich, a dostawy rozpoczną się w 2029 roku .Zamówienie jest częścią szerszego planu odnowienia floty długodystansowej przez China Airlines. W grudniu 2024 roku linie ogłosiły zamówienie obejmujące także 10 samolotów pasażerskich Airbus A350-1000, co łącznie daje 24 nowe szerokokadłubowe maszyny. Nowe samoloty zastąpią w flocie obecnie użytkowane Boeing 777-300ER oraz starsze frachtowce, takie jak Boeing 747-400F .Samoloty pasażerskie będą wyposażone w trzyklasową konfigurację kabiny, a frachtowce 777-8F oferują zwiększoną ładowność i zasięg, co pozwoli na lepszą obsługę długodystansowych tras cargo do Ameryki Północnej i Europy. Wszystkie nowe maszyny będą napędzane silnikami GE9X od General Electric (dla 777-9) oraz XWB-97 od Rolls-Royce (dla A350-1000) . To zamówienie podkreśla zaangażowanie China Airlines w modernizację floty oraz rozwój zarówno w segmencie pasażerskim, jak i cargo. Źródło: Rynek Lotniczy,AeroTime
Tajwańskie linie lotnicze China Airlines zamówiły 14 nowych szerokokadłubowych samolotów Boeing 777X, w tym 10 pasażerskich Boeing 777-9 oraz cztery frachtowce Boeing 777-8F. Dodatkowo, przewoźnik zabezpieczył opcje zakupu kolejnych pięciu 777-9 i czterech 777-8F. Cała transakcja jest warta do 11,9 miliarda dolarów amerykańskich, a dostawy rozpoczną się w 2029 roku .Zamówienie jest częścią szerszego planu odnowienia floty długodystansowej przez China Airlines. W grudniu 2024 roku linie ogłosiły zamówienie obejmujące także 10 samolotów pasażerskich Airbus A350-1000, co łącznie daje 24 nowe szerokokadłubowe maszyny. Nowe samoloty zastąpią w flocie obecnie użytkowane Boeing 777-300ER oraz starsze frachtowce, takie jak Boeing 747-400F .Samoloty pasażerskie będą wyposażone w trzyklasową konfigurację kabiny, a frachtowce 777-8F oferują zwiększoną ładowność i zasięg, co pozwoli na lepszą obsługę długodystansowych tras cargo do Ameryki Północnej i Europy. Wszystkie nowe maszyny będą napędzane silnikami GE9X od General Electric (dla 777-9) oraz XWB-97 od Rolls-Royce (dla A350-1000) . To zamówienie podkreśla zaangażowanie China Airlines w modernizację floty oraz rozwój zarówno w segmencie pasażerskim, jak i cargo. Źródło: Rynek Lotniczy,AeroTime
Komentarze
Prześlij komentarz