Szwajcarski start-up Smartflyer pracuje nad rozwojem nowej generacji hybrydowo-elektrycznych samolotów, mających potencjał zrewolucjonizować segment lekkiego lotnictwa. Projekt zakłada stworzenie całej rodziny maszyn, począwszy od modelu SF-1, który ma pełnić rolę samolotu szkoleniowego. Smartflyer rozwija rodzinę hybrydowo-elektrycznych samolotów – pierwszy model SF-1 przeznaczony do szkolenia pilotów. Założyciel Smartflyer, Rolf Stuber — były pilot wojskowy i komercyjny — w rozmowie z AIN (Aviation International News) podkreślił, że podejście hybrydowe łączy zalety napędu elektrycznego, takie jak niska emisja hałasu i zerowa emisja spalin w locie, z niezawodnością i zasięgiem zapewnianym przez silnik spalinowy. – Hybrydowy napęd to most między dzisiejszymi ograniczeniami technologii czysto elektrycznej a przyszłością bezemisyjnego lotnictwa – powiedział Stuber. – Nasz cel to stworzenie samolotów praktycznych w codziennej eksploatacji, ale także realnych pod względem kosztów operacyjnych i infrastruktury. Smartflyer SF-1 ma być pierwszym krokiem w kierunku certyfikowanej, bezpiecznej i ekonomicznej platformy szkoleniowej dla szkół lotniczych, zainteresowanych zrównoważonymi technologiami. Firma zapowiada dalsze modele o większym zasięgu i możliwościach przewozowych. Źródło:Aviation International News
Szwajcarski start-up Smartflyer pracuje nad rozwojem nowej generacji hybrydowo-elektrycznych samolotów, mających potencjał zrewolucjonizować segment lekkiego lotnictwa. Projekt zakłada stworzenie całej rodziny maszyn, począwszy od modelu SF-1, który ma pełnić rolę samolotu szkoleniowego. Smartflyer rozwija rodzinę hybrydowo-elektrycznych samolotów – pierwszy model SF-1 przeznaczony do szkolenia pilotów. Założyciel Smartflyer, Rolf Stuber — były pilot wojskowy i komercyjny — w rozmowie z AIN (Aviation International News) podkreślił, że podejście hybrydowe łączy zalety napędu elektrycznego, takie jak niska emisja hałasu i zerowa emisja spalin w locie, z niezawodnością i zasięgiem zapewnianym przez silnik spalinowy. – Hybrydowy napęd to most między dzisiejszymi ograniczeniami technologii czysto elektrycznej a przyszłością bezemisyjnego lotnictwa – powiedział Stuber. – Nasz cel to stworzenie samolotów praktycznych w codziennej eksploatacji, ale także realnych pod względem kosztów operacyjnych i infrastruktury. Smartflyer SF-1 ma być pierwszym krokiem w kierunku certyfikowanej, bezpiecznej i ekonomicznej platformy szkoleniowej dla szkół lotniczych, zainteresowanych zrównoważonymi technologiami. Firma zapowiada dalsze modele o większym zasięgu i możliwościach przewozowych. Źródło:Aviation International News
Komentarze
Prześlij komentarz