Qatar Airways zrezygnowały z zamówienia 25 samolotów Boeing 737 MAX 10. Decyzja ta została ogłoszona podczas Farnborough International Airshow w lipcu 2022 roku. Pierwotnie linia lotnicza złożyła list intencyjny na zakup 50 samolotów z rodziny MAX, w tym 25 zamówionych i 25 opcjonalnych. Jednakże, w wyniku opóźnień w certyfikacji i dostawach samolotu MAX 10, Qatar Airways zdecydowały się anulować to zamówienie. Warto dodać, że Qatar Airways wcześniej zrezygnowały z zamówienia 30 samolotów 737 MAX, które miały być przeznaczone dla linii Air Italy, w której posiadały 49% udziałów. Po likwidacji Air Italy w 2020 roku, przewoźnik poinformował Boeinga, że nie potrzebuje tych samolotów. Obecnie Qatar Airways posiada w swojej flocie 9 samolotów Boeing 737 MAX 8, które są wykorzystywane głównie na krótkich trasach regionalnych. Jednakże, przewoźnik planuje stopniowo wycofać te maszyny z floty w ramach strategii racjonalizacji floty wąskokadłubowej. Źródło: Simple Flying, AeroTime
Qatar Airways zrezygnowały z zamówienia 25 samolotów Boeing 737 MAX 10. Decyzja ta została ogłoszona podczas Farnborough International Airshow w lipcu 2022 roku. Pierwotnie linia lotnicza złożyła list intencyjny na zakup 50 samolotów z rodziny MAX, w tym 25 zamówionych i 25 opcjonalnych. Jednakże, w wyniku opóźnień w certyfikacji i dostawach samolotu MAX 10, Qatar Airways zdecydowały się anulować to zamówienie. Warto dodać, że Qatar Airways wcześniej zrezygnowały z zamówienia 30 samolotów 737 MAX, które miały być przeznaczone dla linii Air Italy, w której posiadały 49% udziałów. Po likwidacji Air Italy w 2020 roku, przewoźnik poinformował Boeinga, że nie potrzebuje tych samolotów. Obecnie Qatar Airways posiada w swojej flocie 9 samolotów Boeing 737 MAX 8, które są wykorzystywane głównie na krótkich trasach regionalnych. Jednakże, przewoźnik planuje stopniowo wycofać te maszyny z floty w ramach strategii racjonalizacji floty wąskokadłubowej. Źródło: Simple Flying, AeroTime
Komentarze
Prześlij komentarz