Według najnowszego raportu Australijskiej Komisji ds. Konkurencji i Konsumentów (ACCC), Qantas Group oraz Virgin Australia korzystają z wysokiego popytu na loty krajowe oraz ograniczonej konkurencji w australijskim sektorze lotniczym. Taka sytuacja rynkowa umożliwia tym dwóm dominującym przewoźnikom utrzymywanie wysokich cen biletów i osiąganie znaczących zysków, mimo iż jakość usług i punktualność lotów pozostawiają wiele do życzenia.
Raport ACCC podkreśla również, że:
-
Nowi gracze mają trudności z wejściem na rynek, co pogłębia problem niskiej konkurencji.
-
Opóźnienia i odwołania lotów są nadal na wysokim poziomie w porównaniu z czasami sprzed pandemii.
-
Konsumenci mają ograniczony wybór i często zmuszeni są korzystać z usług tych dwóch głównych przewoźników, niezależnie od jakości czy ceny.
ACCC apeluje o działania wspierające większą konkurencję w sektorze lotniczym, m.in. poprzez ułatwienie dostępu dla nowych linii lotniczych i większy nadzór nad praktykami cenowymi. (AeroTime)
Komentarze
Prześlij komentarz