Maszyna o dziwnym kształcie, czyli samolot Natilus Horizon, rzeczywiście może zdominować przyszłość lotów pasażerskich. Firma Natilus, amerykański producent lotniczy z siedzibą w San Diego, opracowała innowacyjny samolot pasażerski o nazwie Horizon, który wykorzystuje nowatorski projekt blended-wing-body (BWB). Ten typ konstrukcji łączy kadłub i skrzydła w jedną, opływową całość, co znacząco poprawia aerodynamikę i efektywność paliwową.
- Pojemność: do 200 pasażerów, co czyni go konkurentem dla takich modeli jak Boeing 737 czy Airbus A320.
- Efektywność paliwowa: zużywa o 30% mniej paliwa i emituje o 50% mniej CO₂ w porównaniu do tradycyjnych samolotów pasażerskich.
- Większa przestronność: dzięki konstrukcji BWB oferuje o 40% więcej przestrzeni wewnętrznej, co pozwala na elastyczne układy kabiny, takie jak dodatkowe miejsce na nogi, strefy relaksu czy przestrzenie dla dzieci.
- Cisza pracy: silniki zamontowane są na górze kadłuba, co skutkuje znacznym zmniejszeniem hałasu w kabinie i na powierzchni ziemi.
-
Planowane trasy: samolot ma obsługiwać połączenia takie jak Nowy Jork–Londyn czy Los Angeles–Boston.
Obecnie trwają prace nad prototypem samolotu. Wersja towarowa, Kona, została już zamówiona przez kanadyjskiego przewoźnika Nolinor, a testy demonstracyjne zakończyły się sukcesem. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, samolot pasażerski Horizon może wejść do służby komercyjnej na początku lat 30. XXI wieku. Natilus stawia na zrównoważony rozwój i efektywność ekonomiczną. Firma zauważa, że w ciągu najbliższych dwóch dekad zapotrzebowanie na nowe samoloty pasażerskie znacznie przewyższy możliwości produkcyjne obecnych liderów rynku, takich jak Boeing czy Airbus. Według Natilus, tylko w segmencie samolotów wąskokadłubowych potrzeba będzie około 40 000 nowych maszyn, podczas gdy obecni producenci są w stanie dostarczyć około 15 000. Innowacyjny projekt Natilus Horizon może więc stanowić realną alternatywę dla tradycyjnych konstrukcji i przyczynić się do rewolucji w lotnictwie pasażerskim.
Źródło: Materiał prasowy
Komentarze
Prześlij komentarz