Chiny ogłosiły obniżenie stawek celnych na niektóre podzespoły lotnicze i silniki do samolotów, w ramach działań mających na celu złagodzenie skutków wojny handlowej z USA. Decyzja ta obejmuje m.in. silniki odrzutowe, podwozia, osłony silników (nacelle) oraz inne komponenty wykorzystywane w przemyśle lotniczym. Obniżki te mają na celu wsparcie chińskich linii lotniczych oraz producentów samolotów, takich jak Boeing, którzy zostali dotknięci wysokimi taryfami importowymi wprowadzonymi przez USA.Informacje o tych zmianach są przekazywane bezpośrednio firmom, które mogą kwalifikować się do zwolnienia z ceł, a pełna lista objętych produktów nie została jeszcze oficjalnie opublikowana. Wśród potencjalnych produktów objętych zwolnieniem znajdują się m.in. silniki LEAP, które są wykorzystywane w samolotach Boeing 737 MAX oraz Airbus A320neo. Należy jednak zauważyć, że Chiny wprowadziły również ograniczenia eksportowe dotyczące niektórych komponentów lotniczych i kosmicznych. Od 1 lipca 2024 roku wprowadzono kontrole eksportu na wybrane materiały, technologie i sprzęt związany z przemysłem lotniczym i kosmicznym, w tym silniki, części konstrukcyjne oraz oprogramowanie i technologie wykorzystywane przy produkcji silników. Eksport tych przedmiotów będzie wymagał uzyskania odpowiednich zezwoleń.Podsumowując, Chiny wprowadziły obniżki stawek celnych na niektóre podzespoły lotnicze i silniki do samolotów, jednocześnie wprowadzając kontrole eksportowe na wybrane komponenty lotnicze i kosmiczne. Firmy z sektora lotniczego, zwłaszcza te współpracujące z chińskim rynkiem, powinny monitorować te zmiany i dostosować swoje strategie handlowe odpowiednio do nowych regulacji. Źródło: Reuters
Chiny ogłosiły obniżenie stawek celnych na niektóre podzespoły lotnicze i silniki do samolotów, w ramach działań mających na celu złagodzenie skutków wojny handlowej z USA. Decyzja ta obejmuje m.in. silniki odrzutowe, podwozia, osłony silników (nacelle) oraz inne komponenty wykorzystywane w przemyśle lotniczym. Obniżki te mają na celu wsparcie chińskich linii lotniczych oraz producentów samolotów, takich jak Boeing, którzy zostali dotknięci wysokimi taryfami importowymi wprowadzonymi przez USA.Informacje o tych zmianach są przekazywane bezpośrednio firmom, które mogą kwalifikować się do zwolnienia z ceł, a pełna lista objętych produktów nie została jeszcze oficjalnie opublikowana. Wśród potencjalnych produktów objętych zwolnieniem znajdują się m.in. silniki LEAP, które są wykorzystywane w samolotach Boeing 737 MAX oraz Airbus A320neo. Należy jednak zauważyć, że Chiny wprowadziły również ograniczenia eksportowe dotyczące niektórych komponentów lotniczych i kosmicznych. Od 1 lipca 2024 roku wprowadzono kontrole eksportu na wybrane materiały, technologie i sprzęt związany z przemysłem lotniczym i kosmicznym, w tym silniki, części konstrukcyjne oraz oprogramowanie i technologie wykorzystywane przy produkcji silników. Eksport tych przedmiotów będzie wymagał uzyskania odpowiednich zezwoleń.Podsumowując, Chiny wprowadziły obniżki stawek celnych na niektóre podzespoły lotnicze i silniki do samolotów, jednocześnie wprowadzając kontrole eksportowe na wybrane komponenty lotnicze i kosmiczne. Firmy z sektora lotniczego, zwłaszcza te współpracujące z chińskim rynkiem, powinny monitorować te zmiany i dostosować swoje strategie handlowe odpowiednio do nowych regulacji. Źródło: Reuters
Komentarze
Prześlij komentarz