![]() |
Leonardo AW109E VIP - foto: Rotortrade |
Rotortrade ogłosił, że spodziewa się 20-procentowej ekspansji rynku śmigłowców w Ameryce Południowej w 2024 roku, zgodnie z najnowszym raportem „South America Helicopter Market Outlook 2024–2025”. „Ameryka Łacińska przechodzi transformację sektora śmigłowców, napędzaną przez rozwój segmentu offshore, potrzeby instytucji parapaństwowych oraz strategiczne zmiany na poziomie rządowym” – poinformowała firma Rotortrade. „Aktywność na polach naftowych rośnie dzięki morskiej ekspansji Brazylii, podczas gdy rynki publiczne i prywatne w Meksyku wykazują długoterminową stabilność. W innych krajach regionu popyt również zaczyna rosnąć. Odzyskiwanie dynamiki w sektorze jest wspierane przez intensyfikację wydobycia, operacje gaśnicze i ratunkowe, a także zmieniającą się politykę rządową.” Z danych zawartych w raporcie wynika, że obecnie większość floty śmigłowców w Ameryce Południowej stanowią maszyny jednosilnikowe — łącznie 1412 statków powietrznych. Liderem rynku jest Robinson Helicopter z udziałem 30,4%, następnie Bell (26,9%) i Airbus (25,6%). Flota śmigłowców dwusilnikowych liczy 235 maszyn. W tej kategorii dominuje Airbus z 116 jednostkami, następnie Bell (112) i Leonardo (62).Rotortrade dostrzega rosnące możliwości wspierania operatorów śmigłowców w Ameryce Łacińskiej, zwłaszcza w kontekście wyzwań związanych z dostawami nowych maszyn. W obliczu niestabilnych kursów walut, ograniczonego dostępu do kapitału, ceł, barier celnych, problemów w łańcuchach dostaw oraz długich terminów realizacji nowych jednostek, używane śmigłowce stają się coraz bardziej atrakcyjną alternatywą dla operatorów w regionie. Źródło: Aviation International News
Komentarze
Prześlij komentarz