W pierwszym kwartale 2025 r., Boeing dostarczył 130 samolotów, o sześć mniej niż Airbus, który w tym samym okresie przekazał odbiorcom 136 konstrukcji. 8 marca 2025 r. Boeing opublikował wstępne dane za pierwszy kwartał 2025 r. dotyczące dostaw zarówno dla sektora komercyjnego, jak i obronnego (LINK). W pierwszych trzech miesiącach 2025 r., dostawy amerykańskiego koncernu znacznie wzrosły w porównaniu z tym samym okresem zeszłego roku. Firma poinformowała o przekazaniu użytkownikom 105 B737, co stanowi zdecydowaną większość jej całkowitych dostaw. Ponadto Boeing dostarczył 13 B787, 5 B767 i 7 B777. Dla porównania, rok wcześniej Boeing przekazał odbiorcom 67 B737, 13 B787 i 3 B767, co dało łącznie 83 samoloty. Wartości z tego roku stanowią wzrost o 56,6% w porównaniu z 2024 r. Podobnie znaczny wzrost odnotował dział Boeing’s Defense, Space & Security osiągając 26 dostaw, w porównaniu z 14 w tym samym okresie 2024 r. Tegoroczne objęły 11 przebudowanych i 4 nowe śmigłowce AH-64 Apache, 5 myśliwców F/A-18, 2 odnowione i jeden nowy śmigłowiec CH-47 Chinook, a także myśliwiec F-15, samolot patrolowy P-8 Poseidon i jeden helikopter MH-139A Grey Wolf. Należy jednak podkreślić, iż Boeing odnotował spowolnienie produkcji i dostaw z powodu trudnego roku 2024, w którym doszło do siedmiotygodniowego strajku pracowników i obaw o bezpieczeństwo w wyniku incydentu z wypadnięciem drzwi podczas lotu w B737 MAX 10 linii Alaska Airlines. Po tym incydencie Federalna Administracja Lotnictwa USA (FAA) ustaliła limit produkcji dla modelu 737 MAX na 38 samolotów miesięcznie. (aeroTime via dlapilota)
W pierwszym kwartale 2025 r., Boeing dostarczył 130 samolotów, o sześć mniej niż Airbus, który w tym samym okresie przekazał odbiorcom 136 konstrukcji. 8 marca 2025 r. Boeing opublikował wstępne dane za pierwszy kwartał 2025 r. dotyczące dostaw zarówno dla sektora komercyjnego, jak i obronnego (LINK). W pierwszych trzech miesiącach 2025 r., dostawy amerykańskiego koncernu znacznie wzrosły w porównaniu z tym samym okresem zeszłego roku. Firma poinformowała o przekazaniu użytkownikom 105 B737, co stanowi zdecydowaną większość jej całkowitych dostaw. Ponadto Boeing dostarczył 13 B787, 5 B767 i 7 B777. Dla porównania, rok wcześniej Boeing przekazał odbiorcom 67 B737, 13 B787 i 3 B767, co dało łącznie 83 samoloty. Wartości z tego roku stanowią wzrost o 56,6% w porównaniu z 2024 r. Podobnie znaczny wzrost odnotował dział Boeing’s Defense, Space & Security osiągając 26 dostaw, w porównaniu z 14 w tym samym okresie 2024 r. Tegoroczne objęły 11 przebudowanych i 4 nowe śmigłowce AH-64 Apache, 5 myśliwców F/A-18, 2 odnowione i jeden nowy śmigłowiec CH-47 Chinook, a także myśliwiec F-15, samolot patrolowy P-8 Poseidon i jeden helikopter MH-139A Grey Wolf. Należy jednak podkreślić, iż Boeing odnotował spowolnienie produkcji i dostaw z powodu trudnego roku 2024, w którym doszło do siedmiotygodniowego strajku pracowników i obaw o bezpieczeństwo w wyniku incydentu z wypadnięciem drzwi podczas lotu w B737 MAX 10 linii Alaska Airlines. Po tym incydencie Federalna Administracja Lotnictwa USA (FAA) ustaliła limit produkcji dla modelu 737 MAX na 38 samolotów miesięcznie. (aeroTime via dlapilota)
Komentarze
Prześlij komentarz