Amerykańskie przedsiębiorstwo transportowe FedEx wykorzystało opcję zakupu kolejnych ośmiu Boeingów 777F. Przewoźnik spodziewa się odebrać trzy 777F w 2026, a pozostałych 5 – w 2027. Dyrektor finansowy FedEx John Dietrich powiedział, że FedEx niedawno kupił również dwa używane 777 od nieujawnionego towarzystwa. W tym roku zaplanowano też dostawę dwóch 777F z zamówienia z 2018. Jednocześnie poinformowano, że termin wycofania z eksploatacji używanych obecnie przez nie trójsilnikowych MD-11F zostaje przesunięty z 2028 na 2032. Dietrich powiedział, że decyzja o zakupie większej liczby szerokokadłubowych samolotów transportowych i utrzymaniu w eksploatacji MD-11F jest motywowana potrzebą zastąpienia starszych samolotów nowocześniejszymi, dostępnością samolotów Boeinga w atrakcyjnych cenach i prognozami wzrostu zapotrzebowania na międzynarodowy transport ciężkich ładunków.Obecnie flota FedEx składa się z 15 ATR-42F, 42 ATR-72F, 65 Airbusów A300-600F, jednego Boeinga 737-400F, ośmiu 737-800F, 87 757-200F, 143 767-300F, 58 777F i 25 MD-11F. W zeszłym roku przewoźnik wycofał z eksploatacji 9 MD-11F i 22 Boeingi 757. (Altair)
Amerykańskie przedsiębiorstwo transportowe FedEx wykorzystało opcję zakupu kolejnych ośmiu Boeingów 777F. Przewoźnik spodziewa się odebrać trzy 777F w 2026, a pozostałych 5 – w 2027. Dyrektor finansowy FedEx John Dietrich powiedział, że FedEx niedawno kupił również dwa używane 777 od nieujawnionego towarzystwa. W tym roku zaplanowano też dostawę dwóch 777F z zamówienia z 2018. Jednocześnie poinformowano, że termin wycofania z eksploatacji używanych obecnie przez nie trójsilnikowych MD-11F zostaje przesunięty z 2028 na 2032. Dietrich powiedział, że decyzja o zakupie większej liczby szerokokadłubowych samolotów transportowych i utrzymaniu w eksploatacji MD-11F jest motywowana potrzebą zastąpienia starszych samolotów nowocześniejszymi, dostępnością samolotów Boeinga w atrakcyjnych cenach i prognozami wzrostu zapotrzebowania na międzynarodowy transport ciężkich ładunków.Obecnie flota FedEx składa się z 15 ATR-42F, 42 ATR-72F, 65 Airbusów A300-600F, jednego Boeinga 737-400F, ośmiu 737-800F, 87 757-200F, 143 767-300F, 58 777F i 25 MD-11F. W zeszłym roku przewoźnik wycofał z eksploatacji 9 MD-11F i 22 Boeingi 757. (Altair)
Komentarze
Prześlij komentarz