Boeing i NASA wstrzymają prace nad samolotem demonstracyjnym X-66, aby skupić się na badaniach nad ewolucją technologii długich, cienkich skrzydeł. W oświadczeniu z 25 kwietnia 2025 r. NASA ogłosiła, że „ocenia zaktualizowane podejście” do projektu Sustainable Flight Demonstrator agencji. Projekt samolotu X-66 obejmował wyjątkowo długie i cienkie skrzydła stabilizowane za pomocą skośnych rozpór, znane jako koncepcja Transonic Truss-Braced Wing, a pokładano duże nadzieje w tym, że jego rozwój może doprowadzić do stworzenia bardziej wydajnego i zrównoważonego samolotu. Wygląda jednak na to, że Boeing i NASA chcą teraz skupić swoją energię konkretnie na rozwoju technologii długich, cienkich skrzydeł, którą można by wykorzystać w wielu konfiguracjach samolotów.Zgodnie z istniejącym planem w Palmdale modyfikowano samolot McDonnell Douglas MD-90 w celu przetestowania skrzydła Transonic Truss-Braced. Rozpoczęcie testów w locie zaplanowano na lata 2027/28. NASA stwierdziła, że nowa propozycja Boeinga opiera się na „wiedzy zdobytej dzięki badaniom przeprowadzonym dotychczas w ramach projektu Sustainable Flight Demonstrator”.W 2023 roku NASA przyznała firmie Boeing nagrodę Sustainable Flight Demonstrator, której celem jest informowanie przyszłych pokoleń o bardziej zrównoważonych samolotach pasażerskich. Źródło: AeroTime
Boeing i NASA wstrzymają prace nad samolotem demonstracyjnym X-66, aby skupić się na badaniach nad ewolucją technologii długich, cienkich skrzydeł. W oświadczeniu z 25 kwietnia 2025 r. NASA ogłosiła, że „ocenia zaktualizowane podejście” do projektu Sustainable Flight Demonstrator agencji. Projekt samolotu X-66 obejmował wyjątkowo długie i cienkie skrzydła stabilizowane za pomocą skośnych rozpór, znane jako koncepcja Transonic Truss-Braced Wing, a pokładano duże nadzieje w tym, że jego rozwój może doprowadzić do stworzenia bardziej wydajnego i zrównoważonego samolotu. Wygląda jednak na to, że Boeing i NASA chcą teraz skupić swoją energię konkretnie na rozwoju technologii długich, cienkich skrzydeł, którą można by wykorzystać w wielu konfiguracjach samolotów.Zgodnie z istniejącym planem w Palmdale modyfikowano samolot McDonnell Douglas MD-90 w celu przetestowania skrzydła Transonic Truss-Braced. Rozpoczęcie testów w locie zaplanowano na lata 2027/28. NASA stwierdziła, że nowa propozycja Boeinga opiera się na „wiedzy zdobytej dzięki badaniom przeprowadzonym dotychczas w ramach projektu Sustainable Flight Demonstrator”.W 2023 roku NASA przyznała firmie Boeing nagrodę Sustainable Flight Demonstrator, której celem jest informowanie przyszłych pokoleń o bardziej zrównoważonych samolotach pasażerskich. Źródło: AeroTime
Komentarze
Prześlij komentarz