21 marca br., Departament Sił Powietrznych ogłosił przyznanie kontraktu na prace inżynieryjno-produkcyjne (EMD) platformy nowej generacji dominacji powietrznej (Next Generation Air Dominance - NGAD), co stanowi ważny kamień milowy w rozwoju przewagi powietrznej. Kontrakt przyznany firmie Boeing ma doprowadzić do opracowania samolotu F-47, pierwszego na świecie myśliwca szóstej generacji.Decyzja ta jest wynikiem szczegółowego procesu doboru źródeł przeprowadzonego przez Siły Powietrzne, potwierdzającego, że platforma NGAD jest najskuteczniejszym i najbardziej opłacalnym rozwiązaniem pozwalającym utrzymać przewagę powietrzną w coraz bardziej złożonym i budzącym kontrowersje środowisku globalnych zagrożeń. Decyzja ta odzwierciedla zaangażowanie Sił Powietrznych w dostarczanie żołnierzom najnowocześniejszych technologii przy jednoczesnej optymalizacji inwestycji podatników.W maju 2024 r. Siły Powietrzne przeprowadziły strategiczną przerwę w programie, aby upewnić się, że podejmują właściwą decyzję dla dobra swoich żołnierzy i bezpieczeństwa kraju. W tym czasie Siły Powietrzne kontynuowały współpracę z przemysłem w celu intensywnego udoskonalania kluczowych technologii i przyspieszenia innowacji.Hegseth stwierdził, że F-47 stanowi znaczący postęp w stosunku do F-22, który jest obecnie w służbie USA. Podstawowy myśliwiec Sił Powietrznych zapewniający przewagę powietrzną.Samolot F-47, będący podstawą rodziny systemów NGAD, został zaprojektowany z myślą o integracji technologii stealth nowej generacji, łączenia danych z czujników i zdolności uderzeniowych dalekiego zasięgu, co umożliwi mu stawianie czoła najbardziej wyrafinowanym przeciwnikom w środowiskach objętych konfliktami zbrojnymi. Możliwość dostosowania i modułowa konstrukcja zapewniają bezproblemową integrację z nowymi technologiami, co czyni ją dominującą platformą na nadchodzące dziesięciolecia.Przez ostatnie pięć lat, w ramach ścisłej współpracy Sił Powietrznych i Agencji Zaawansowanych Projektów Badawczych Departamentu Obrony, samoloty X-planes kładły podwaliny pod samolot F-47. Te eksperymentalne samoloty spędziły w powietrzu setki godzin, rozwijając technologię stealth, zasięg i systemy autonomiczne, a jednocześnie udoskonalając koncepcje operacyjne.Dzięki wykorzystaniu najnowocześniejszych technik inżynierii cyfrowej i architektury będącej własnością rządu, F-47 korzysta z usprawnionego i przyspieszonego harmonogramu rozwoju w porównaniu z poprzednimi programami myśliwskimi. Dzięki tym udoskonaleniom możliwe stało się szybkie zintegrowanie technologii, co gwarantuje, że samolot F-47 pozostanie elastyczny i będzie mógł być modernizowany, by sprostać przyszłym wymogom misji i przeciwdziałać pojawiającym się zagrożeniom.Przyznanie kontraktu sfinansuje fazę rozwoju inżynieryjnego i produkcyjnego, która obejmuje dojrzewanie, integrowanie i testowanie wszystkich aspektów samolotu F-47. Na tym etapie powstanie niewielka liczba samolotów testowych w celu przeprowadzenia oceny. Kontrakt obejmuje również opcje konkurencyjnych cen na produkcję początkową o niskiej intensywności. Przyszłe decyzje dotyczące bazowania i dodatkowych elementów programu zostaną podjęte w nadchodzących latach, w miarę jak Siły Powietrzne będą przygotowywać F-47 do wdrożenia operacyjnego. Źródło: U.S. Air Force
21 marca br., Departament Sił Powietrznych ogłosił przyznanie kontraktu na prace inżynieryjno-produkcyjne (EMD) platformy nowej generacji dominacji powietrznej (Next Generation Air Dominance - NGAD), co stanowi ważny kamień milowy w rozwoju przewagi powietrznej. Kontrakt przyznany firmie Boeing ma doprowadzić do opracowania samolotu F-47, pierwszego na świecie myśliwca szóstej generacji.Decyzja ta jest wynikiem szczegółowego procesu doboru źródeł przeprowadzonego przez Siły Powietrzne, potwierdzającego, że platforma NGAD jest najskuteczniejszym i najbardziej opłacalnym rozwiązaniem pozwalającym utrzymać przewagę powietrzną w coraz bardziej złożonym i budzącym kontrowersje środowisku globalnych zagrożeń. Decyzja ta odzwierciedla zaangażowanie Sił Powietrznych w dostarczanie żołnierzom najnowocześniejszych technologii przy jednoczesnej optymalizacji inwestycji podatników.W maju 2024 r. Siły Powietrzne przeprowadziły strategiczną przerwę w programie, aby upewnić się, że podejmują właściwą decyzję dla dobra swoich żołnierzy i bezpieczeństwa kraju. W tym czasie Siły Powietrzne kontynuowały współpracę z przemysłem w celu intensywnego udoskonalania kluczowych technologii i przyspieszenia innowacji.Hegseth stwierdził, że F-47 stanowi znaczący postęp w stosunku do F-22, który jest obecnie w służbie USA. Podstawowy myśliwiec Sił Powietrznych zapewniający przewagę powietrzną.Samolot F-47, będący podstawą rodziny systemów NGAD, został zaprojektowany z myślą o integracji technologii stealth nowej generacji, łączenia danych z czujników i zdolności uderzeniowych dalekiego zasięgu, co umożliwi mu stawianie czoła najbardziej wyrafinowanym przeciwnikom w środowiskach objętych konfliktami zbrojnymi. Możliwość dostosowania i modułowa konstrukcja zapewniają bezproblemową integrację z nowymi technologiami, co czyni ją dominującą platformą na nadchodzące dziesięciolecia.Przez ostatnie pięć lat, w ramach ścisłej współpracy Sił Powietrznych i Agencji Zaawansowanych Projektów Badawczych Departamentu Obrony, samoloty X-planes kładły podwaliny pod samolot F-47. Te eksperymentalne samoloty spędziły w powietrzu setki godzin, rozwijając technologię stealth, zasięg i systemy autonomiczne, a jednocześnie udoskonalając koncepcje operacyjne.Dzięki wykorzystaniu najnowocześniejszych technik inżynierii cyfrowej i architektury będącej własnością rządu, F-47 korzysta z usprawnionego i przyspieszonego harmonogramu rozwoju w porównaniu z poprzednimi programami myśliwskimi. Dzięki tym udoskonaleniom możliwe stało się szybkie zintegrowanie technologii, co gwarantuje, że samolot F-47 pozostanie elastyczny i będzie mógł być modernizowany, by sprostać przyszłym wymogom misji i przeciwdziałać pojawiającym się zagrożeniom.Przyznanie kontraktu sfinansuje fazę rozwoju inżynieryjnego i produkcyjnego, która obejmuje dojrzewanie, integrowanie i testowanie wszystkich aspektów samolotu F-47. Na tym etapie powstanie niewielka liczba samolotów testowych w celu przeprowadzenia oceny. Kontrakt obejmuje również opcje konkurencyjnych cen na produkcję początkową o niskiej intensywności. Przyszłe decyzje dotyczące bazowania i dodatkowych elementów programu zostaną podjęte w nadchodzących latach, w miarę jak Siły Powietrzne będą przygotowywać F-47 do wdrożenia operacyjnego. Źródło: U.S. Air Force
Komentarze
Prześlij komentarz