Airbus złożył ofertę na dostawę 84 samolotów regionalnych dla PLL LOT


Airbus złożył ofertę na dostawę 84 samolotów regionalnych dla PLL LOT. Producent zaproponował A220 w wersjach 100 i 300. O pozyskanie zamówienia stara się także brazylijski Embraer, który oferuje samoloty z rodziny E2. Polskie Linie lotnicze LOT jeszcze nie zdecydowały kto będzie dostawcą nowego samolotu do obsługi połączeń regionalnych. Gra toczy się między Embraerem i jego E2 oraz A220 produkowanym przez Airbusa. Ten ostatni właśnie oficjalnie poinformował o złożeniu oferty. – Dotychczas nie zapadły żadne rozstrzygnięcia w kwestii wyboru samolotów floty regionalnej. Proces cały czas trwa. Decyzje w zakresie floty regionalnej zapadną w najbliższym czasie – mówił kilka dni temu Krzysztof Moczulski, rzecznik prasowy PLL LOT.– Nasza oferta dotyczy dwóch wersji samolotu A220-100 i 300 – powiedział cytowany przez PAP wiceprezes Airbusa Benoit de Saint-Exupery. Podczas wizyty w Warszawie szef koncernu miał przekonywać, że to jego produkt jest najlepszy dla przewoźnika, a samolot ma przed sobą dużą perspektywę rozwojową i będzie mógł być produkowany jeszcze przez co najmniej 20-30 lat.– Wymiana floty ma nastąpić dość szybko, może się zacząć w 2026 lub 2027 r. i potrwać do 2030 r. Z tego co wiemy, LOT ma rozstrzygnąć przetarg i podjąć decyzję dość szybko, w ciągu kilku miesięcy. Im szybciej, tym lepiej dla przewoźnika – tłumaczył w rozmowie z PAP de Saint-Exupery. Podobnie jak miało to miejsca w ostatnich latach szef Airbusa podkreślał przewagi produkowanego przez jego firmę samolotu. Wśród nich wymieniał większy komfort dla pasażera i większą liczbę foteli, co ma oznaczać niższą o 8-9 proc. relacje kosztu mili na pasażera i dodatkowe zyski na poziomie wyższym o 2,5 mld w porównaniu do konkurencji. – Uważamy, że jest to samolot odpowiadający na wszystkie oczekiwania LOT-u i bezpieczny jako inwestycja na przyszłość – mówił przedstawiciel Airbusa. Dodawał przy tym, że większy samolot lepiej wpisuje się w potrzeby LOT zwłaszcza w perspektywie budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego. (Rynek Lotniczy)

Komentarze