Airbus dostarczył pierwsze dwa z sześciu śmigłowców H145M Republice Cypryjskiej, a pozostałe dostawy zostaną zrealizowane w tym roku. Śmigłowce będą użytkowane przez Gwardię Narodową Republiki Cypryjskiej.Wyposażony w system uzbrojenia Airbus HForce, H145M może być używany jako lekki śmigłowiec szturmowy. Zakres uzbrojenia obejmuje karabiny, rakiety i pociski, które są obecnie integrowane. Ponadto możliwości współpracy załogowej i bezzałogowej oraz przygotowanie do udziału w walce sieciowej, sprawia, że jest to najbardziej efektywny śmigłowiec w swojej klasie. H145M to wielozadaniowy śmigłowiec wojskowy, który umożliwia realizację szerokiego spektrum misji. W ciągu zaledwie kilku minut można go przekonfigurować z wersji do lekkiego wsparcia ogniowego z uzbrojeniem strzeleckim i kierowanymi pociskami rakietowymi, a także z najnowocześniejszym systemem samoobrony, w wariant do operacji specjalnych posiadający wyposażenie do szybkiego desantu na linach. Kompleksowe pakiety wyposażenia obejmują wciągarki i osprzęt do przewozu ładunków zewnętrznych. H145M to wojskowa wersja sprawdzonego, lekkiego dwusilnikowego śmigłowca H145. Wszystkie maszyny z rodziny H145 spędziły już w powietrzu blisko 8 mln godzin. Śmigłowiec ten jest używany przez siły zbrojne i organy ścigania na całym świecie do najbardziej wymagających misji. Bundeswehra już użytkuje 24 śmigłowce H145 w jednostkach specjalnych i poszukiwawczo-ratowniczych. Armia USA posiada prawie 500 H145, które zostały nazwane UH-72 Lakota. Ich łączny nalot przekracza 1,5 mln godzin. Wojskowymi użytkownikami maszyn z rodziny H145 są Węgry, Serbia, Luksemburg, Tajlandia, Ekwador i Honduras. Zamówienia niedawno złożyły: Niemcy (na 82 śmigłowce), Belgia (17) i Brunei (6) i Irlandia (4).H145M jest napędzany dwoma jednostkami Turbomeca Arriel 2E, posiada cyfrowy układ sterowania silnikami (FADEC). Śmigłowiec został też wyposażony w cyfrowy system awioniki Helionix, który oprócz innowacyjnego rozwiązań do zarządzania danymi lotu obejmuje skuteczny 4-osiowy autopilot, redukujący obciążenie pilota podczas misji. Szczególnie niski ślad akustyczny sprawia, że H145M jest najcichszym śmigłowcem w swojej klasie. Źródło: Airbus
Airbus dostarczył pierwsze dwa z sześciu śmigłowców H145M Republice Cypryjskiej, a pozostałe dostawy zostaną zrealizowane w tym roku. Śmigłowce będą użytkowane przez Gwardię Narodową Republiki Cypryjskiej.Wyposażony w system uzbrojenia Airbus HForce, H145M może być używany jako lekki śmigłowiec szturmowy. Zakres uzbrojenia obejmuje karabiny, rakiety i pociski, które są obecnie integrowane. Ponadto możliwości współpracy załogowej i bezzałogowej oraz przygotowanie do udziału w walce sieciowej, sprawia, że jest to najbardziej efektywny śmigłowiec w swojej klasie. H145M to wielozadaniowy śmigłowiec wojskowy, który umożliwia realizację szerokiego spektrum misji. W ciągu zaledwie kilku minut można go przekonfigurować z wersji do lekkiego wsparcia ogniowego z uzbrojeniem strzeleckim i kierowanymi pociskami rakietowymi, a także z najnowocześniejszym systemem samoobrony, w wariant do operacji specjalnych posiadający wyposażenie do szybkiego desantu na linach. Kompleksowe pakiety wyposażenia obejmują wciągarki i osprzęt do przewozu ładunków zewnętrznych. H145M to wojskowa wersja sprawdzonego, lekkiego dwusilnikowego śmigłowca H145. Wszystkie maszyny z rodziny H145 spędziły już w powietrzu blisko 8 mln godzin. Śmigłowiec ten jest używany przez siły zbrojne i organy ścigania na całym świecie do najbardziej wymagających misji. Bundeswehra już użytkuje 24 śmigłowce H145 w jednostkach specjalnych i poszukiwawczo-ratowniczych. Armia USA posiada prawie 500 H145, które zostały nazwane UH-72 Lakota. Ich łączny nalot przekracza 1,5 mln godzin. Wojskowymi użytkownikami maszyn z rodziny H145 są Węgry, Serbia, Luksemburg, Tajlandia, Ekwador i Honduras. Zamówienia niedawno złożyły: Niemcy (na 82 śmigłowce), Belgia (17) i Brunei (6) i Irlandia (4).H145M jest napędzany dwoma jednostkami Turbomeca Arriel 2E, posiada cyfrowy układ sterowania silnikami (FADEC). Śmigłowiec został też wyposażony w cyfrowy system awioniki Helionix, który oprócz innowacyjnego rozwiązań do zarządzania danymi lotu obejmuje skuteczny 4-osiowy autopilot, redukujący obciążenie pilota podczas misji. Szczególnie niski ślad akustyczny sprawia, że H145M jest najcichszym śmigłowcem w swojej klasie. Źródło: Airbus
Komentarze
Prześlij komentarz