ADAC Luftrettung i ÖAMTC Flugrettung podpisują umowę z Airbusem

H140 dla ÖAMTC Flugrettung (fot. Airbus Helicopters)

ADAC Luftrettung, ÖAMTC Flugrettung i Airbus Helicopters podpisały umowę na zakup dziesięciu śmigłowców H140, z których każdy operator otrzyma pięć. Niemieccy i austriaccy operatorzy śmigłowcowych służb ratownictwa medycznego znaleźli się wśród pierwszych nabywców nowego śmigłowca H140, który został zaprezentowany na targach branży statków powietrznych pionowego startu VERTICON w Dallas w Teksasie. W przypadku ADAC Luftrettung umowa obejmuje również zakup trzech śmigłowców H135 i jednego H145.„Byliśmy bardzo zaszczyceni, gdy Airbus zaprosił nas wraz z naszymi partnerami z ADAC do udziału w rozwoju H140. Ta interesująca podróż pozwoliła nam na włączenie naszej cennej wiedzy operacyjnej z codziennych misji ratownictwa lotniczego, obok rozległego doświadczenia technicznego naszych kolegów z Helikopter Air Transport GmbH. Łącząc te spostrzeżenia, pomagamy w dalszym zwiększaniu efektywności, bezpieczeństwa i opłacalności operacji ratownictwa lotniczego na najwyższym poziomie dzięki temu nowemu śmigłowcowi” – powiedział Marco Trefanitz, prezes ÖAMTC Flugrettung.ADAC Luftrettung to jeden z największych operatorów HEMS w Europie. Eksploatuje 60 śmigłowców Airbus ze swoich 38 baz. W 2024 r. operator odpowiedział na około 50 000 misji, wielokrotnie ratując życie. ÖAMTC Flugrettung eksploatuje 32 śmigłowce H135 z 18 stałych baz i 4 dodatkowych baz zimowych w Austrii. W zeszłym roku operator wykonał ponad 22 000 misji, średnio 61 misji dziennie. H140 podnosi poprzeczkę w kategorii lekkich dwusilnikowych wiropłatów pod względem osiągów, opłacalności oraz komfortu pasażerów i załogi. To maszyna klasy 3 ton, która uzupełnia obecną ofertę lekkich śmigłowców dwusilnikowych Airbus Helicopters dla służb ratownictwa medycznego, transportu pasażerskiego oraz rynku lotnictwa prywatnego i biznesowego. Wejście H140 do służby planowane jest na 2028 rok w segmencie usług ratownictwa medycznego. H140 zawiera szeroką gamę innowacji, w tym nową belkę ogonową w kształcie litery T ze zoptymalizowanym fenestronem, który redukuje poziom hałasu, pięciołopatkowy bezłożyskowy wirnik główny, a także nowe, mocne silniki. Śmigłowiec ma również większą przestrzeń kabiny, duże okna i zoptymalizowany układ kabiny, która może wygodnie pomieścić do sześciu pasażerów. H140 został zaprojektowany z myślą o łatwej dostępności. Posiada duże składane drzwi i wysoko zamontowaną belkę ogonową, podczas załadunku od tyłu H140 pozwala na użycie różnych typów systemów noszy, w tym systemów intensywnej terapii i inkubatorów transportowych, a duże przesuwne drzwi ułatwiają dostęp do kabiny. Źródło: Airbus via dlapilota

Komentarze