Samolot towarowy Embraer E190F otrzymał Certyfikat Typu Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego Unii Europejskiej (EASA). Analogiczne dokumenty brazylijskiej Narodowej Agencji Lotnictwa Cywilnego (ANAC) i amerykańskiej Federalnej Administracji Lotnictwa (FAA) zostały wydane w 2024. E190F E-Freighter odbył swój pierwszy lot w kwietniu 2024, a jego pierwszy publiczny występ miał miejsce w lipcu 2024 na Farnborough Airshow. E190F ma wypełnić lukę na rynku przewozów lotniczych i zastąpić starsze, mniej wydajne modele, spełniając zmieniające się wymagania nowoczesnego handlu, które wymagają szybkich dostaw i zdecentralizowanych operacji, napędzając popyt na szybszą dostawę przesyłek na rynki regionalne. Samolot komunikacji regionalnej E-Jets przerobione na frachtowce będą miały o ponad 40% większą pojemność, trzykrotnie większy zasięg niż duże samoloty turbośmigłowe cargo i do 30% niższe koszty operacyjne niż wąskokadłubowe odrzutowce. Maksymalny ładunek E190F wynosi 13 500 kg. (Altair)
Samolot towarowy Embraer E190F otrzymał Certyfikat Typu Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego Unii Europejskiej (EASA). Analogiczne dokumenty brazylijskiej Narodowej Agencji Lotnictwa Cywilnego (ANAC) i amerykańskiej Federalnej Administracji Lotnictwa (FAA) zostały wydane w 2024. E190F E-Freighter odbył swój pierwszy lot w kwietniu 2024, a jego pierwszy publiczny występ miał miejsce w lipcu 2024 na Farnborough Airshow. E190F ma wypełnić lukę na rynku przewozów lotniczych i zastąpić starsze, mniej wydajne modele, spełniając zmieniające się wymagania nowoczesnego handlu, które wymagają szybkich dostaw i zdecentralizowanych operacji, napędzając popyt na szybszą dostawę przesyłek na rynki regionalne. Samolot komunikacji regionalnej E-Jets przerobione na frachtowce będą miały o ponad 40% większą pojemność, trzykrotnie większy zasięg niż duże samoloty turbośmigłowe cargo i do 30% niższe koszty operacyjne niż wąskokadłubowe odrzutowce. Maksymalny ładunek E190F wynosi 13 500 kg. (Altair)
Komentarze
Prześlij komentarz