Rok 2024 pod względem przewozowym i finansowym był dla PLL LOT równie dobry jak 2023 r., a nawet lepszy niż zakładał plan spółki – mówił w środę PAP wiceminister infrastruktury Maciej Lasek. Jak dodał, że toczą się rozmowy ws. nowych samolotów dla LOT przeznaczonych na trasy regionalne.Zaznaczył, że spodziewa się, iż niedługo linie będą informowały o wynikach przewozowych oraz finansowych.
Polskie Linie Lotnicze LOT w 2023 r. wypracowały ponad 1 mld zł zysku; przychody ze sprzedaży wyniosły 10,121 mld zł. Linia przewiozła w 2023 r. ponad 10 mln pasażerów. W grudniu zeszłego roku LOT informował, że od początku roku do końca listopada 2024 r. spółka przewiozła na pokładach swoich samolotów 9,7 mln pasażerów.Fijoł stanął ponownie na czele największego polskiego przewoźnika lotniczego; szefował LOT-owi od połowy czerwca 2023 r. do listopada ubiegłego roku, kiedy to rada nadzorcza odwołała go z tej funkcji. Z LOT-em Fijoł związany jest od 2016 r., gdzie blisko przez siedem lat odpowiadał w zarządzie za sprawy handlowe.
Lasek dodał, że w dalszym ciągu prowadzone jest postępowanie kwalifikacyjne na stanowisko członka zarządu ds. finansowo-ekonomicznych PLL LOT. Oprócz Fijoła, w zarządzie LOT zasiada Dorota Dmuchowska, jako członek zarządu ds. operacyjnych.
Pytany, kiedy będzie decyzja odnośnie nowych samolotów dla LOT przeznaczonych na trasy regionalne, Lasek odparł, że "rozmowy się toczą, są dość zaawansowane, chyba na jednym z końcowych etapów negocjacyjnych".W marcu 2024 roku, kiedy nadzór nad PLL LOT sprawowało jeszcze Ministerstwo Aktywów Państwowych, resort informował, że LOT wyślą zapytania ofertowe w sprawie pozyskania 84 samolotów regionalnych. Zaznaczono wtedy, że zapytania zostaną wysłane do Embraera i Airbusa.
27 listopada ub.r., na mocy odpowiedniego rozporządzenia, nadzór właścicielski nad PLL LOT oraz Polską Grupą Lotniczą (PGL) przejęło od MAP Ministerstwo Infrastruktury.
Polskie Linie Lotnicze LOT są 11. najstarszą linią lotniczą na świecie; działają od 1929 r. W ofercie LOT-u są bezpośrednie rejsy dalekodystansowe do portów w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Indiach, Japonii i Korei Południowej. Linie mają 15 samolotów szerokokadłubowych Boeing 787 Dreamliner, które obsługują połączenia dalekiego zasięgu. Przewoźnik obsługuje też bezpośrednie rejsy do wielu europejskich stolic.
Głównym akcjonariuszem PLL LOT jest Skarb Państwa, który ma 69,3 proc. udziałów w spółce. Drugim akcjonariuszem (30,7 proc.) jest Polska Grupa Lotnicza, należąca w 100 proc. do Skarbu Państwa. (PAP)
Komentarze
Prześlij komentarz