Lufthansa Technik świętuje roll-out legendarnego Lockheed Super Star


Lufthansa Technik ukończyła montaż Lockheeda L-1649A, który to samolot był okrętem flagowym floty przewoźnika pod koniec lat 50 (pod nazwą Super Star). 17 stycznia 2025 r., w Hamburgu w pełni odrestaurowany samolot dalekiego zasięgu został po raz pierwszy wyciągnięty z hangaru i wytoczony na własnym podwoziu. Był to moment, który zachwycił nie tylko entuzjastów lotnictwa.W 1957 r. Lockheed Super Star dołączył do floty Lufthansy, oferując po raz pierwszy klasę Senator jako najbardziej ekskluzywny środek transportu. Głównym celem usługi było bezpośrednie połączenie Niemiec z Nowym Jorkiem bez międzylądowania. Samolot był zatem również technicznym arcydziełem. Dzięki czterem silnikom tłokowym zamknął rozdział klasycznych samolotów śmigłowych na trasach północnoatlantyckich. Lot ten, trwający do 17 godzin, był wykonywany z Hamburga, gdzie znajdowała się również baza techniczna linii (miejsce równie ważne dla Lufthansy, jak i Lufthansa Technik). Początkowo wyzwaniem dla zespołu technicznego z Hamburga było precyzyjne zmontowanie kilku dużych komponentów. W październiku 2023 r. przybył kadłub, skrzydła i charakterystyczne potrójne usterzenie, a także 292 drewniane skrzynie z mniejszymi częściami. Szczególną atrakcją modelu jest fakt, że jego kokpit jest tak wierny oryginałowi z lat 50, oświetlenie i elementy sterujące są funkcjonalne, a linki umożliwiają ruch sterów kierunku i klap - fascynujący szczegół, który oddaje hołd umiejętnościom inżynieryjnym tej epoki. Teraz, gdy samolot został zaprezentowany, zostanie ponownie rozmontowany na większe segmenty, a następnie przetransportowany na lotnisko Münster/Osnabrück. Tam konstrukcja zostanie przemalowana na oryginalny projekt Lufthansy z tzw. fazy Parabola. Kabina Super Star jest oparta na stylu lat 50., ale uzupełniona nowoczesną technologią. Siedzenia pochodzą z A340 Lufthansa i zostały starannie przeprojektowane i obite skórą w kolorze czerwonego wina. Dywan i zasłony są również oparte na historycznych wzorach.Po pomalowaniu Lockheed Super Star ma zostać przetransportowany do Frankfurtu, gdzie od wiosny 2026 r. wraz z legendarnym Junkers Ju 52 D-AQUI będzie główną atrakcją nowego centrum konferencyjnego. Będzie to miało miejsce w 100. rocznicę założenia Lufthansy, a dzięki szklanej fasadzie eksponaty będą również wyraźnie widoczne z zewnątrz. Źródło: Lufthansa Group via dlapilota


Komentarze