Airbus Helicopters zdobył w minionym roku zamówienia na 455 śmigłowców brutto (netto: 450), co pokazuje stały wzrost popytu zwłaszcza na wiropłaty lekkie, lekkie dwusilnikowe i ciężkie. Zamówienia te pochodziły od 182 klientów z 42 krajów. Firma dostarczyła 361 maszyn, co dało w przybliżeniu 57% udział w rynku zamówień cywilnych i służb publicznych.Dobre wyniki zarówno na rynku cywilnym, jak i służb publicznych oraz wojska osiągnął program śmigłowców Super Puma. Airbus otrzymał zamówienia na 58 wiropłatów z tej rodziny od niemieckiej Bundespolizei, japońskiej Straży Wybrzeżna oraz Ministerstw Obrony Holandii i Rumunii. W 2024 r. konstruktorzy firmy zaczęli kompleksową modernizację, śmigłowców NH90, znaną jako Block 1, a także testy w locie konfiguracji Standard 2 NH90 przeznaczonego dla francuskich wojsk specjalnych. Firma dostarczyła pierwszy egzemplarz NH90 w wariancie Standard 3 Siłom Powietrznym Hiszpanii. Nowi klienci z sektora obrony i bezpieczeństwa ustawili się w kolejce po śmigłowce H145 i H145M – są to Siły Powietrzne Brunei, Siły Powietrzne Indonezji, Dowództwo Lotnictwa Policji Bahrajnu, a także ministerstwa Belgii i Irlandii. W 2024 r. po raz pierwszy wzbił się w powietrze Racer i już w siódmym locie testowym ten unikalny śmigłowiec osiągnął planowaną prędkość maksymalną: 407 km/godz. W zakładzie w Donauwörth. dziewiczy lot wykonał z kolei CityAirbus NextGen. Śmigłowiec H175 zakończył w Kanadzie i Norwegii serię testów sprawdzających instalację przeciwoblodzeniową, co poprzedza uzyskanie certyfikatu. Airbus kontynuował stopniowe wprowadzanie do służby śmigłowców H160. Lata ich już ponad 30 na całym świecie.W 2024 roku Airbus Helicopters zwiększył również wykorzystanie zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF) do wykonywania własnych lotów testowych i szkoleniowych w Marignane, Albacete i Donauwörth do prawie 20%, a także zwiększyła wykorzystanie SAF w zakładzie w Oksfordzie w Wielkiej Brytanii. Wyniki finansowe Airbusa za cały rok 2024 zostaną ogłoszone 20 lutego. Źródło: Airbus via dlapilota
Airbus Helicopters zdobył w minionym roku zamówienia na 455 śmigłowców brutto (netto: 450), co pokazuje stały wzrost popytu zwłaszcza na wiropłaty lekkie, lekkie dwusilnikowe i ciężkie. Zamówienia te pochodziły od 182 klientów z 42 krajów. Firma dostarczyła 361 maszyn, co dało w przybliżeniu 57% udział w rynku zamówień cywilnych i służb publicznych.Dobre wyniki zarówno na rynku cywilnym, jak i służb publicznych oraz wojska osiągnął program śmigłowców Super Puma. Airbus otrzymał zamówienia na 58 wiropłatów z tej rodziny od niemieckiej Bundespolizei, japońskiej Straży Wybrzeżna oraz Ministerstw Obrony Holandii i Rumunii. W 2024 r. konstruktorzy firmy zaczęli kompleksową modernizację, śmigłowców NH90, znaną jako Block 1, a także testy w locie konfiguracji Standard 2 NH90 przeznaczonego dla francuskich wojsk specjalnych. Firma dostarczyła pierwszy egzemplarz NH90 w wariancie Standard 3 Siłom Powietrznym Hiszpanii. Nowi klienci z sektora obrony i bezpieczeństwa ustawili się w kolejce po śmigłowce H145 i H145M – są to Siły Powietrzne Brunei, Siły Powietrzne Indonezji, Dowództwo Lotnictwa Policji Bahrajnu, a także ministerstwa Belgii i Irlandii. W 2024 r. po raz pierwszy wzbił się w powietrze Racer i już w siódmym locie testowym ten unikalny śmigłowiec osiągnął planowaną prędkość maksymalną: 407 km/godz. W zakładzie w Donauwörth. dziewiczy lot wykonał z kolei CityAirbus NextGen. Śmigłowiec H175 zakończył w Kanadzie i Norwegii serię testów sprawdzających instalację przeciwoblodzeniową, co poprzedza uzyskanie certyfikatu. Airbus kontynuował stopniowe wprowadzanie do służby śmigłowców H160. Lata ich już ponad 30 na całym świecie.W 2024 roku Airbus Helicopters zwiększył również wykorzystanie zrównoważonego paliwa lotniczego (SAF) do wykonywania własnych lotów testowych i szkoleniowych w Marignane, Albacete i Donauwörth do prawie 20%, a także zwiększyła wykorzystanie SAF w zakładzie w Oksfordzie w Wielkiej Brytanii. Wyniki finansowe Airbusa za cały rok 2024 zostaną ogłoszone 20 lutego. Źródło: Airbus via dlapilota
Komentarze
Prześlij komentarz