Lufthansa jednak przejmie ITA Airways


Lufthansa przejmie włoskiego przewoźnika ITA Airways. Niemiecki przewoźnik otrzymał właśnie ostateczne zielone światło od Komisji Europejskiej, która zatwierdziła pakiet środków zaradczych, które mają ograniczyć wpływ transakcji na konkurencję. Po uzyskaniu zgody Komisji Europejskiej oraz spełnieniu kluczowych wymogów konkurencyjnych, niemiecki gigant może rozpocząć proces przejęcia.Na początkowym etapie Lufthansa przejmie 41% udziałów w ITA Airways, które odkupi od włoskiego państwa. Ten krok jest pierwszym etapem większego planu, w którym Lufthansa zamierza stopniowo przejąć pełną kontrolę nad włoską linią. Dla ITA Airways oznacza to nie tylko nowe źródła finansowania, ale także możliwość integracji z silnym partnerem, który może wesprzeć jej rozwój i globalne ambicje.Zielone światło dla tej transakcji zostało poprzedzone wielomiesięcznymi negocjacjami oraz spełnieniem wymogów postawionych przez Komisję Europejską. Kluczowym wymogiem Komisji Europejskiej było zapewnienie równowagi konkurencyjnej. Aby uniknąć monopolu na rynku lotniczym, Lufthansa zobowiązała się do odstąpienia części slotów na dwóch głównych włoskich lotniskach – Mediolan-Linate i Rzym-Fiumicino – konkurencyjnym liniom lotniczym.Na krótkodystansowych trasach lukę wypełni brytyjski EasyJet, który od wiosny 2025 roku planuje zwiększyć swoją obecność we Włoszech. Linia zapowiedziała stacjonowanie pięciu samolotów w Mediolanie-Linate oraz trzech w Rzymie-Fiumicino. Dzięki temu pasażerowie zyskają szerszy wybór połączeń, co ma zapobiec zdominowaniu rynku przez jednego przewoźnika. Na dłuższych trasach, zwłaszcza między Włochami a Ameryką Północną, do gry wejdą IAG (właściciel m.in. British Airways) oraz Air France-KLM. Linie te wykorzystają dodatkowe sloty w Rzymie, oferując loty z przesiadką w swoich europejskich hubach. Destynacje takie jak Waszyngton, Chicago, San Francisco czy Toronto staną się bardziej dostępne dzięki lepiej skoordynowanym połączeniom. Źródło: Obserwator Logistyczny

Komentarze