Hiszpańskie linie Iberia odebrały odrzutowiec A321XLR, stając się pierwszym na świecie użytkownikiem tego nowego wąskokadłubowca. Samolot napędzany silnikami CFM LEAP-1A zostanie skierowany najpierw do obsługi tras regionalnych w europejskiej siatce połączeń Iberii, a pod koniec listopada br. wykona pierwszy lot transatlantycki z Madrytu do Bostonu.Dostarczony Iberii A321XLR mieści 182 pasażerów w układzie dwuklasowym z rozkładanymi do pozycji leżącej fotelami w klasie biznes, mającymi bezpośredni dostęp do przejścia. Samolot, wyposażony w nową kabinę Airspace, zapewni pasażerom komfort podróży na długich trasach we wszystkich klasach. Schowki bagażowe XL mają o 60% większą pojemność, co ułatwi zajmowanie miejsc na pokładzie. Ponadto pasażerowie mają dostęp do systemu łączności w każdym fotelu, a nowego rodzaju oświetlenie poprawia komfort lotu. A321XLR to kolejny wariant rozwojowy samolotów z rodziny A320neo, odpowiadający na potrzeby rynku dotyczące uzyskania jeszcze większych zasięgu i ładowności, jako parametrów zapewniających większe przychody dla linii lotniczych. Samolot ma niespotykany zasięg Xtra Long Range do 4700 nm – o 15% większy niż A321LR i o 30% niższe zużycie paliwa w przeliczeniu na fotel pasażerski w porównaniu z wąskokadłubowcami konkurencji należącymi do poprzedniej generacji. Cechują go także zmniejszone emisje NOx i hałasu. Do tej pory Airbus zdobył ponad 500 zamówień na A321XLR. Pierwszy A321XLR odbył inauguracyjny lot w czerwcu 2022 r. Następnie ekipy Airbusa przeprowadziły szeroko zakrojony program weryfikacyjny z udziałem trzech samolotów testowych. Podobnie jak wszystkie odrzutowce Airbusa, A321XLR jest już w stanie latać na paliwie zawierającym do 50% SAF. Airbus dąży do tego, aby jego samolot był w stanie korzystać ze stuprocentowego SAF do 2030 r. (Airbus)
Hiszpańskie linie Iberia odebrały odrzutowiec A321XLR, stając się pierwszym na świecie użytkownikiem tego nowego wąskokadłubowca. Samolot napędzany silnikami CFM LEAP-1A zostanie skierowany najpierw do obsługi tras regionalnych w europejskiej siatce połączeń Iberii, a pod koniec listopada br. wykona pierwszy lot transatlantycki z Madrytu do Bostonu.Dostarczony Iberii A321XLR mieści 182 pasażerów w układzie dwuklasowym z rozkładanymi do pozycji leżącej fotelami w klasie biznes, mającymi bezpośredni dostęp do przejścia. Samolot, wyposażony w nową kabinę Airspace, zapewni pasażerom komfort podróży na długich trasach we wszystkich klasach. Schowki bagażowe XL mają o 60% większą pojemność, co ułatwi zajmowanie miejsc na pokładzie. Ponadto pasażerowie mają dostęp do systemu łączności w każdym fotelu, a nowego rodzaju oświetlenie poprawia komfort lotu. A321XLR to kolejny wariant rozwojowy samolotów z rodziny A320neo, odpowiadający na potrzeby rynku dotyczące uzyskania jeszcze większych zasięgu i ładowności, jako parametrów zapewniających większe przychody dla linii lotniczych. Samolot ma niespotykany zasięg Xtra Long Range do 4700 nm – o 15% większy niż A321LR i o 30% niższe zużycie paliwa w przeliczeniu na fotel pasażerski w porównaniu z wąskokadłubowcami konkurencji należącymi do poprzedniej generacji. Cechują go także zmniejszone emisje NOx i hałasu. Do tej pory Airbus zdobył ponad 500 zamówień na A321XLR. Pierwszy A321XLR odbył inauguracyjny lot w czerwcu 2022 r. Następnie ekipy Airbusa przeprowadziły szeroko zakrojony program weryfikacyjny z udziałem trzech samolotów testowych. Podobnie jak wszystkie odrzutowce Airbusa, A321XLR jest już w stanie latać na paliwie zawierającym do 50% SAF. Airbus dąży do tego, aby jego samolot był w stanie korzystać ze stuprocentowego SAF do 2030 r. (Airbus)
Komentarze
Prześlij komentarz