6 września 2024 r., brazylijskie Centrum Badania i Zapobiegania Wypadkom Lotniczym (Cenipa) opublikowało raport wstępny z wypadku ATR-72 należącego do Voepass Linhas Aereas (znaki rejestracyjne PS-VPB), który 9 sierpnia 2024 r., rozbił się podczas podejścia do lotniska Sao Paulo (około 7 NM na południowy wschód od lotniska Viracopos i około 40 NM na północny zachód od lotniska Guarulhos). W wyniku tego zdarzenia zginęło 58 pasażerów i 4 członków załogi. W dokumencie podano wstępne szczegóły dotyczące tej tragicznej katastrofy. Według śledczych, zarówno samolot, jak i załoga posiadali ważne certyfikaty i zostali przeszkoleni w zakresie lotu w warunkach oblodzenia. Podczas przelotu piloci nie zgłaszali żadnych problemów kontroli ruchu lotniczego, ale lecąc nad Vinhedo (São Paulo) stracili kontrolę nad samolotem. Na podstawie informacji zebranych podczas wstępnego dochodzenia w terenie, a także nagrań z rejestratora danych lotu (FDR) i rejestratora rozmów w kokpicie (CVR), Komisja ustaliła kolejność zdarzeń poprzedzających zderzenie samolotu z ziemią. Wykorzystano odniesienie czasowe UTC (Universal Time Coordinated).Badanie przyczyn wypadku jest w toku, a ostateczny raport zostanie opublikowany po zakończeniu prac, które mogą potrwać ponad rok, w zależności od stopnia złożoności sprawy. (dlapilota)
6 września 2024 r., brazylijskie Centrum Badania i Zapobiegania Wypadkom Lotniczym (Cenipa) opublikowało raport wstępny z wypadku ATR-72 należącego do Voepass Linhas Aereas (znaki rejestracyjne PS-VPB), który 9 sierpnia 2024 r., rozbił się podczas podejścia do lotniska Sao Paulo (około 7 NM na południowy wschód od lotniska Viracopos i około 40 NM na północny zachód od lotniska Guarulhos). W wyniku tego zdarzenia zginęło 58 pasażerów i 4 członków załogi. W dokumencie podano wstępne szczegóły dotyczące tej tragicznej katastrofy. Według śledczych, zarówno samolot, jak i załoga posiadali ważne certyfikaty i zostali przeszkoleni w zakresie lotu w warunkach oblodzenia. Podczas przelotu piloci nie zgłaszali żadnych problemów kontroli ruchu lotniczego, ale lecąc nad Vinhedo (São Paulo) stracili kontrolę nad samolotem. Na podstawie informacji zebranych podczas wstępnego dochodzenia w terenie, a także nagrań z rejestratora danych lotu (FDR) i rejestratora rozmów w kokpicie (CVR), Komisja ustaliła kolejność zdarzeń poprzedzających zderzenie samolotu z ziemią. Wykorzystano odniesienie czasowe UTC (Universal Time Coordinated).Badanie przyczyn wypadku jest w toku, a ostateczny raport zostanie opublikowany po zakończeniu prac, które mogą potrwać ponad rok, w zależności od stopnia złożoności sprawy. (dlapilota)
Komentarze
Prześlij komentarz