Leonardo świętuje dostawę setnego śmigłowca TH-73A Thrasher


17 września podczas ceremonii w północno-wschodniej Filadelfii Leonardo świętowało dostawę setnego egzemplarza śmigłowca TH-73A Thrasher dla Marynarki Wojennej USA. W uroczystości wzięli udział wiceadm. Daniel L. Cheever, dowódca Sił Powietrznych Marynarki Wojennej oraz dowódca Floty Pacyfiku Stanów Zjednoczonych oraz gen. Bradford Gering, zastępca komendanta ds. lotnictwa w Korpusie Piechoty Morskiej Stanów Zjednoczonych, a także ponad stu dygnitarzy reprezentujących instytucje rządowe, wojskowe i non-profit. Na początku 2020 r. Marynarka Wojenna wybrała śmigłowiec Leonardo TH-73A, zaawansowaną wersję komercyjnego AW119Kx z możliwością wykonywania lotów według wskazań przyrządów (IFR), aby zastąpić starzejącą się flotę TH-57B / C Sea Rangers jako główny śmigłowiec do wyszkolenia następnej generacji pilotów śmigłowców i zmiennopłatów Marynarki Wojennej, Korpusu Piechoty Morskiej, Straży Przybrzeżnej i wybranych krajów sojuszniczych.Zaawansowany System Szkolenia Śmigłowcowego TH-73A stanowi kluczową modernizację technologii szkolenia Marynarki Wojennej, polegającą na przejściu z awioniki analogowej na cyfrową i ma służyć Marynarce Wojennej Stanów Zjednoczonych co najmniej do 2050 roku. Ta ulepszona zdolność szkoleniowa pomoże utrzymać najwyższy standard wojskowego szkolenia lotniczego dzięki aktualnym i odpowiednim platformom szkoleniowym. TH-73A ułatwi uzyskanie wyższej jakości i większej biegłości pilotów marynarki wojennej, którzy będą gotowi sprostać wyzwaniom operacyjnym stojącym przed flotą.
„Zaawansowane możliwości śmigłowca TH-73 Thrasher to świetne uzupełnienie możliwości szkoleniowych dla naszych żołnierzy” – powiedział wiceadm. Daniel Cheever, dowódca Sił Powietrznych Marynarki Wojennej.  „Oznacza to, że nowi lotnicy marynarki wojennej będą gotowi do utrzymania pokoju, reagowania w sytuacjach kryzysowych i wygrywania wojen”.
Zaawansowana konstrukcja śmigłowca TH-73A, oparta na wariancie komercyjnego AW119Kx i certyfikowana do lotów IFR, wyróżnia go jako idealny wybór do wstępnego szkolenia lotniczego z możliwością wykonywania zaawansowanych manewrów operacyjnych. Śmigłowiec jest wyposażony w silnik Pratt & Whitney PT-6 i posiada podwójne systemy bezpieczeństwa i hydrauliki, zapewniając niezawodność i bezpieczeństwo podczas wszystkich etapów operacji lotniczych. Dzięki nowoczesnej cyfrowej awionice dostarczonej przez Genesys Aerosystems, Thrasher wyróżnia się w każdym manewrze w programie szkoleniowym Marynarki Wojennej i rozszerza zakres programów szkoleniowych, ułatwiając płynne przejście od podstawowych czynności lotniczych do złożonego szkolenia operacyjnego.

Według stanu na połowę sierpnia zaawansowany program szkolenia śmigłowcowego Marynarki Wojennej obejmuje obecnie ponad 317 studentów lotnictwa morskiego (SNA), z czego 185, czyli 58%, jest obecnie objętych programem szkolenia TH-73A. Przewiduje się, że liczba ta osiągnie 66%, gdy druga z trzech eskadr zakończy szkolenie tej jesieni. Oczekuje się, że trzecia i ostatnia eskadra, 28 Eskadra Szkolenia Śmigłowcowego (HT), przejdzie na TH-73 jeszcze w tym roku.

Ponadto, szkolenie lotnicze jest prowadzone w sposób konsekwentny, o czym świadczy bezpieczne i skuteczne wykonanie ponad 43 000 godzin lotu w celu spełnienia wymagań szkoleniowych Marynarki Wojennej. Aby wspierać dynamiczne środowisko szkoleniowe, 5 pilotów instruktorów z 133 Skrzydła Szkoleniowego (TW) uzyskało kwalifikacje na TH-73A, w tym 86 instruktorów po szkoleniu na nowy typ i 47 nowych instruktorów w trakcie szkolenia (IUT). Wielu dodatkowych instruktorów w trakcie szkolenia nadal doskonali swoje umiejętności w jednostce szkoleniowej instruktorów śmigłowcowych. Program korzysta również z doświadczenia ośmiu pilotów kontroli funkcjonalnej, którzy uzyskali kwalifikacje na ten model w ramach bezpośredniego wsparcia programu. Do tej pory program szkolenia TH-73A ukończyło ponad 200 studentów lotnictwa morskiego uzyskawszy uprawnienia lotników marynarki wojennej.

Źródło: Leonardo
 

Komentarze