Chiny stoją przed szansą ogromnego rozwoju swojego sektora lotniczego


Chiny stoją przed szansą ogromnego rozwoju swojego sektora lotniczego, z prognozami wskazującymi, że chińscy przewoźnicy powiększą swoją flotę samolotów ponad dwukrotnie do 2043 roku. Według najnowszego raportu „Commercial Market Outlook 2024” (CMO) firmy Boeing, dynamiczny rozwój chińskiej gospodarki oraz rosnące zapotrzebowanie na podróże pasażerskie i transport towarowy będą kluczowymi czynnikami napędzającymi tę ekspansję.ednym z najbardziej imponujących aspektów prognozy Boeinga jest przewidywany wzrost floty frachtowców w Chinach. Jak wynika z raportu, flota ta, obejmująca zarówno samoloty dedykowane, jak i przekształcone, prawie się potroi. Głównym motorem napędzającym chińskie linie do inwestycji w nowe maszyny jest prężnie rozwijający się sektor e-commerce, który nieustannie zwiększa zapotrzebowanie na szybki i efektywny transport lotniczy.Darren Hulst, wiceprezes ds. marketingu komercyjnego w firmie Boeing, podkreśla, że chiński rynek lotniczy dla przewozów pasażerskich i towarowych wciąż rośnie, napędzany silnym wzrostem gospodarczym oraz rozbudową krajowych sieci połączeń przez linie lotnicze. Jak zaznacza Hulst, wzmożony popyt na podróże będzie wymagał dalszego rozwoju nowoczesnych, paliwooszczędnych flot samolotów.Według prognoz zawartych w CMO, chińscy przewoźnicy będą powiększać swoją komercyjną flotę w tempie 4,1% rocznie, osiągając liczbę 9740 samolotów w 2043 roku, co stanowi znaczący wzrost w porównaniu do obecnych 4345 jednostek. Warto zauważyć, że roczny wzrost ruchu pasażerskiego w Chinach ma wynieść 5,9%, co przewyższa globalną średnią na poziomie 4,7%. Raport prognozuje, że Chiny staną się największym rynkiem ruchu lotniczego na świecie, co będzie napędzać popyt na samoloty jednonawowe, które mają stanowić ponad trzy czwarte wszystkich dostaw. Ponadto, Chiny mają dysponować największą na świecie flotą samolotów szerokokadłubowych, z zapotrzebowaniem na 1575 nowych jednostek w tej kategorii.Wraz z rozwojem floty, chińscy przewoźnicy będą potrzebować kompleksowych usług wsparcia technicznego. Boeing szacuje, że wartość tych usług, obejmujących rozwiązania cyfrowe, konserwację oraz modyfikacje, wyniesie około 780 miliardów dolarów w nadchodzących dekadach. Chiny, jako przyszły lider rynku lotniczego, mają przed sobą świetlaną przyszłość, której rozwój będzie uważnie obserwowany przez całą branżę lotniczą na świecie. Boeing, dzięki swoim zaawansowanym technologiom i innowacyjnym rozwiązaniom, z pewnością odegra kluczową rolę w kształtowaniu tego dynamicznego rynku. Chyba, że Chiny postanowią postawić na dalszy rozwój swoich rodzimych maszyn COMAC. Źródło: Obserwator Logistyczny

Komentarze