Brazylijski producent samolotów Embraer zaprezentował przełomowy automatyczny system startowy dla nowej generacji samolotów E2. Firma planuje wdrożenie tej innowacji do końca roku, co pozwoli im stać się pionierem w tej dziedzinie. Czy to oznacza, że czekają nas autonomiczne loty pasażerskie?Chociaż autonomiczne loty pasażerskie wydają się pieśnią przyszłości, nowy system Embarera pozwoli na zrobienie kolejnego kroku w kierunku automatyzacji podróży lotniczych. Ich nowy przełomowy system Embraer Enhanced Takeoff System (E2TS) został zaprojektowany, aby maksymalnie zwiększyć kąt wznoszenia samolotu podczas startu, jednocześnie zapobiegając ryzyku dotknięcia pasa startowego ogonem maszyny. Dzięki temu nowoczesnemu systemowi, wymagania co do długości pasa startowego zostaną znacznie zredukowane, a obciążenie dla pilotów – zmniejszone. Jednym z największych atutów nowego systemu jest brak konieczności wprowadzania fizycznych modyfikacji w konstrukcji samolotu. Wystarczy jedynie aktualizacja oprogramowania, aby w pełni wykorzystać możliwości E2TS. Podczas startu piloci nadal będą kontrolować kurs i moc, a system automatycznego startu przejmie sterowanie tylko w kluczowym momencie wznoszenia.
Dzięki E2TS, zasięg samolotów E2 startujących z lotnisk o krótkich pasach startowych, takich jak Londyn City (LCY), może się zwiększyć nawet o 648 kilometrów. To otwiera nowe możliwości dla połączeń lotniczych, zwłaszcza z lotnisk o ograniczonej infrastrukturze.
Embraer, dzięki innowacyjnemu systemowi E2TS,
nie tylko zwiększy bezpieczeństwo i efektywność startów, ale także
otworzy nowe możliwości dla lotów z lotnisk o krótkich pasach
startowych. Wprowadzenie tej technologii do końca roku z pewnością
zrewolucjonizuje przemysł lotniczy, czyniąc Embraer liderem w dziedzinie automatyzacji startów.W miarę jak technologie automatyzacji będą się rozwijać, można spodziewać się dalszych innowacji w dziedzinie lotnictwa. Embraer,
ze swoim pionierskim podejściem do automatyzacji startów, stawia
pierwszy krok na tej drodze, otwierając nowe możliwości i wyzwania dla
całego przemysłu lotniczego. (Obserwator Logistyczny)
Komentarze
Prześlij komentarz