Embraer otwiera centrum serwisowe silników P&W w Portugalii


Embraer, brazylijska firma lotnicza, zainaugurowała dziś działalność nowego centrum serwisowego silników Pratt & Whitney (P&W) w Portugalii. Oczekuje się, że obiekt, zlokalizowany w oddziale OGMA firmy Embraer w pobliżu Lizbony, wygeneruje dodatkowe 600 milionów euro (około 653 milionów dolarów) rocznych przychodów, gdy osiągnie pełną zdolność operacyjną. To strategiczne posunięcie jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie na obsługę techniczną samolotów, które zostało zaostrzone przez zakłócenia w łańcuchu dostaw po pandemii i zwiększoną częstotliwość napraw silników. Centrum serwisowe jest autoryzowane przez P&W do serwisowania silników używanych w odrzutowcach produkowanych zarówno przez Embraer, jak i jego większego konkurenta, Airbusa. Obecnie branża lotnicza doświadcza bezprecedensowych opóźnień w konserwacji silników, a firma konsultingowa Bain poinformowała w zeszłym tygodniu, że linie lotnicze stoją w obliczu najdłuższych czasów oczekiwania w historii. Przewiduje się, że popyt na usługi serwisowe osiągnie szczyt w 2026 r., potencjalnie ograniczając rozwój linii lotniczych i zwiększając koszty operacyjne. Nowy obiekt będzie początkowo zapewniał obsługę silnika turbowentylatorowego P&W PW1100G-JM, który jest wykorzystywany w rodzinie Airbus A320neo. W planach jest rozszerzenie usług w 2026 r. o silnik PW1900G, który napędza odrzutowce Embraer nowej generacji E2. Carlos Naufel, szef działu usług i wsparcia Embraera, stwierdził, że pierwsze serwisowane silniki będą pochodzić od europejskich linii lotniczych, ale w przyszłości mogą pochodzić z dowolnego miejsca ze względu na wysoki popyt. Hub ma mieć roczną przepustowość 240 silników, co stanowi znaczny wzrost w stosunku do wcześniej prognozowanych 500 milionów dolarów przychodów, kiedy plany otwarcia hubu zostały ogłoszone w zeszłym roku. Dział usług i wsparcia Embraer stanowił 27% przychodów grupy w 2023 r., Wynosząc 1,4 mld USD, z rekordowym portfelem zamówień w wysokości 3,1 mld USD na koniec roku. Naufel wyraził przekonanie o wzroście jednostki, spodziewając się podwojenia jej rocznych przychodów do 2030 roku. Zaangażowanie firmy w rozszerzanie swoich usług i możliwości wsparcia jest zgodne z obecną trajektorią przyspieszonego wzrostu sektora, jak podkreślił Naufel. Utworzenie nowego centrum w Portugalii jest wyraźnym sygnałem proaktywnego podejścia Embraer do zaspokajania rosnących wymagań globalnego rynku obsługi technicznej lotnictwa. (Reuters)

Komentarze