![]() |
Let L-410 NG |
Chilijskie regionalne i czarterowe linie lotnicze Aerocardal z siedzibą w Santiago, wprowadzą na rynek nową, zmodernizowaną serię znanych dwusilnikowych czeskich samolotów L-410 NG od LET Aircraft Industries, którego pierwszy egzemplarz pozyskały jako pierwszy klient (launch customer) w obu Amerykach. Oczekuje się, że dostawa nowej maszyny nastąpi pod koniec października tego roku. Chilijska linia podkreśla, że samolot zostanie wykorzystany do wzmocnienia operacji czarterowych i pogotowia lotniczego. Będzie on dostarczony w konfiguracji pasażerskiej, ale będzie można go łatwo przekształcić w układ medevac dla ewakuacji medycznej ciężko i poważnie rannych osób na większe odległości. AeroCardal zostanie również oficjalnym przedstawicielem handlowym w obu Amerykach dla samolotów typu Let 410 NG oraz innych produktów sektora lotniczego i obronnego grupy Omnipol. Flota linii składa się z 11 samolotów: dwóch gulfstreamów G150, jednego G280, jednego pilatusa PC-12, jednego dorniera D228-100, jednego D228-200, jednego eurocoptera Bo-105LS oraz trzech Agusta Grand.
L-410 NG, to samolot opracowany na bazie L 410 UVP-E20 Turbolet
produkowany przez czeskie zakłady LET Aircraft Industries. W porównaniu z
protoplastą L-410 NG ma nowe skrzydło, z integralnymi zbiornikami
paliwa o większej pojemności, które zapewniają mu maksymalny zasięg 2
tys. km lub długotrwałość lotu wynoszącą 10 h. Trwałość struktury
płatowca została wydłużona do 30 tys. godzin lotu / cykli startów i
lądowań. W kabinie załogi zabudowano nowoczesną awionikę glass cockpit
Garmin G3000. Udźwig samolotu wzrósł do 2154 kg, dzięki czemu może on
przewieźć 19 pasażerów. Zwiększono też pojemność przedniego przedziału
bagażowego, co pozwala na umieszczenie w nim dodatkowych 400 kg ładunku.
Napęd stanowią dwa silniki GE H85 o mocy startowej 850 KM (626 kW), poruszające śmigła AV-725. Nowa przekładnia powoduje zmniejszenie ich prędkości obrotowej z 2080 do 1950 obr/min, co znacznie obniża poziom emitowanego hałasu. L-410 NG może rozwinąć prędkość maksymalną 417 km/h.
Turbolety L410 są znane ze swojej niezawodności, bezpieczeństwa i zdolności do pracy w ekstremalnych warunkach klimatycznych. Samoloty tego typu są eksploatowane w ponad 60 krajach na pięciu kontynentach: w Afryce, Azji Południowo-Wschodniej, Ameryce Południowej i Europie. Samolot jest wielozadaniowy i występuje w kilku wariantach. L-410 jest idealnym technicznym i ekonomicznym rozwiązaniem dla pasażerskiego i towarowego transportu lotniczego na krótkich dystansach. Tego typu samoloty mogą lądować na bardzo krótkich pasach startowych, w tym na nieutwardzonych. Samolot posiada także niskie koszty operacyjne i techniczne.
Napęd stanowią dwa silniki GE H85 o mocy startowej 850 KM (626 kW), poruszające śmigła AV-725. Nowa przekładnia powoduje zmniejszenie ich prędkości obrotowej z 2080 do 1950 obr/min, co znacznie obniża poziom emitowanego hałasu. L-410 NG może rozwinąć prędkość maksymalną 417 km/h.
Turbolety L410 są znane ze swojej niezawodności, bezpieczeństwa i zdolności do pracy w ekstremalnych warunkach klimatycznych. Samoloty tego typu są eksploatowane w ponad 60 krajach na pięciu kontynentach: w Afryce, Azji Południowo-Wschodniej, Ameryce Południowej i Europie. Samolot jest wielozadaniowy i występuje w kilku wariantach. L-410 jest idealnym technicznym i ekonomicznym rozwiązaniem dla pasażerskiego i towarowego transportu lotniczego na krótkich dystansach. Tego typu samoloty mogą lądować na bardzo krótkich pasach startowych, w tym na nieutwardzonych. Samolot posiada także niskie koszty operacyjne i techniczne.
Komentarze
Prześlij komentarz