Cathay Group z Hongkongu złożyła w Airbusie wiążące zamówienie na 30 samolotów szerokokadłubowych A330-900. Jest ono wynikiem dogłębnej analizy rynku przeprowadzonej przez linię lotniczą w ramach programu modernizacji floty średniej wielkości samolotów szerokokadłubowych. Nowo zamówione odrzutowce pozwolą Cathay zastąpić dotychczas eksploatowane A330-300 i rozszerzyć działalność na trasach regionalnych cieszących się dużym popytem. Samoloty te zapewnią również elastyczność w obsłudze dłuższych tras. Podobnie jak wszystkie A330neo, flota Cathay Group będzie napędzana najnowszej generacji silnikami Rolls-Royce Trent 7000.A330-900 jest w stanie pokonać 7200 nm / 13330 km bez międzylądowania. Fabrycznie jest wyposażany w kabinę pasażerską Airspace, zapewniającą doskonałe wrażenia z lotu. Podobnie jak wszystkie samoloty Airbusa, A330neo jest już w stanie latać na mieszance zawierającej do 50% zrównoważonego paliwa lotniczego SAF, a celem jest zwiększenie udziału SAF do 100% do 2030 roku. Według stanu na koniec lipca Airbus zdobył od ponad 130 klientów wiążące zamówienia na 1805 samolotów z rodzin A330. Aktualnie w eksploatacji znajduje się 1469 samolotów tego typu, obsługujących trasy długodystansowe, średnie i krótkie na całym świecie. (Airbus)
Cathay Group z Hongkongu złożyła w Airbusie wiążące zamówienie na 30 samolotów szerokokadłubowych A330-900. Jest ono wynikiem dogłębnej analizy rynku przeprowadzonej przez linię lotniczą w ramach programu modernizacji floty średniej wielkości samolotów szerokokadłubowych. Nowo zamówione odrzutowce pozwolą Cathay zastąpić dotychczas eksploatowane A330-300 i rozszerzyć działalność na trasach regionalnych cieszących się dużym popytem. Samoloty te zapewnią również elastyczność w obsłudze dłuższych tras. Podobnie jak wszystkie A330neo, flota Cathay Group będzie napędzana najnowszej generacji silnikami Rolls-Royce Trent 7000.A330-900 jest w stanie pokonać 7200 nm / 13330 km bez międzylądowania. Fabrycznie jest wyposażany w kabinę pasażerską Airspace, zapewniającą doskonałe wrażenia z lotu. Podobnie jak wszystkie samoloty Airbusa, A330neo jest już w stanie latać na mieszance zawierającej do 50% zrównoważonego paliwa lotniczego SAF, a celem jest zwiększenie udziału SAF do 100% do 2030 roku. Według stanu na koniec lipca Airbus zdobył od ponad 130 klientów wiążące zamówienia na 1805 samolotów z rodzin A330. Aktualnie w eksploatacji znajduje się 1469 samolotów tego typu, obsługujących trasy długodystansowe, średnie i krótkie na całym świecie. (Airbus)
Komentarze
Prześlij komentarz