Projektant samolotów-amfibii, firma Jekta, podpisała kolejną ważną umowę na targach Farnborough International Airshow 2024. Jest to pracowity tydzień dla jej dyrektora generalnego, George'a Alafinowa. 24 lipca 2024 r. Jekta ogłosiła, że podpisała umowę z operatorem Seaplane Asia z Azji Południowo-Wschodniej na zakup 14 amfibii PHA-ZE 100 z napędem elektrycznym i wodorowym. Firma Seaplane Asia będzie chciała wykorzystać ten samolot do lotów na krótkich dystansach, wycieczek po wyspach, transportu lokalnego oraz lotów widokowych. Jekta twierdzi, że jej samolot umożliwi operatorom obniżenie kosztów, udostępnienie nowych źródeł przychodów, a pasażerom umożliwi dostęp do podróży po przystępnej cenie. Seaplane Asia rozważa wykorzystanie PHA-ZE 100 na trasach pomiędzy Phuket a okolicznymi wyspami w Tajlandii, Sihanoukville i wyspami Kambodży oraz w sieciach łączących miejsca docelowe we wschodniej Indonezji.PHA-ZE 10 będzie napędzany 10 silnikami elektrycznymi zasilanymi energią z akumulatorów lub wodorowych ogniw paliwowych, dzięki którym czas lotu wyniesie do 1 godziny i 30 minut rezerwy. Samolot może operować z wód przybrzeżnych na falach o wysokości do 1,2 m, z jezior i dróg wodnych, a także z pasów startowych.Oczekuje się, że pierwszy samolot zostanie dostarczony w 2030 r. i d tego czasu będzie on certyfikowany przez Europejską Agencję Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) i Federalną Administrację Lotnictwa USA (FAA). Źródło: AeroTime/dlapilotów
Projektant samolotów-amfibii, firma Jekta, podpisała kolejną ważną umowę na targach Farnborough International Airshow 2024. Jest to pracowity tydzień dla jej dyrektora generalnego, George'a Alafinowa. 24 lipca 2024 r. Jekta ogłosiła, że podpisała umowę z operatorem Seaplane Asia z Azji Południowo-Wschodniej na zakup 14 amfibii PHA-ZE 100 z napędem elektrycznym i wodorowym. Firma Seaplane Asia będzie chciała wykorzystać ten samolot do lotów na krótkich dystansach, wycieczek po wyspach, transportu lokalnego oraz lotów widokowych. Jekta twierdzi, że jej samolot umożliwi operatorom obniżenie kosztów, udostępnienie nowych źródeł przychodów, a pasażerom umożliwi dostęp do podróży po przystępnej cenie. Seaplane Asia rozważa wykorzystanie PHA-ZE 100 na trasach pomiędzy Phuket a okolicznymi wyspami w Tajlandii, Sihanoukville i wyspami Kambodży oraz w sieciach łączących miejsca docelowe we wschodniej Indonezji.PHA-ZE 10 będzie napędzany 10 silnikami elektrycznymi zasilanymi energią z akumulatorów lub wodorowych ogniw paliwowych, dzięki którym czas lotu wyniesie do 1 godziny i 30 minut rezerwy. Samolot może operować z wód przybrzeżnych na falach o wysokości do 1,2 m, z jezior i dróg wodnych, a także z pasów startowych.Oczekuje się, że pierwszy samolot zostanie dostarczony w 2030 r. i d tego czasu będzie on certyfikowany przez Europejską Agencję Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) i Federalną Administrację Lotnictwa USA (FAA). Źródło: AeroTime/dlapilotów
Komentarze
Prześlij komentarz