Fińska Straż Graniczna przyznała firmie Sierra Nevada Corporation (SNC) kontrakt o wartości 170 mln dolarów na dostawę dwóch odrzutowców RAPCON-X, co ma zwiększyć jej możliwości obserwacji powietrznej. Umowa w ramach programu MVX została podpisana w Helsinkach 27 czerwca 2024 r. SNC będzie produkować odrzutowce RAPCON-X w swoim centrum integracyjnym w Hagerstown w stanie Maryland, a dostawy zaplanowano na lata 2026 i 2027. Po przetargu ogłoszonym w kwietniu 2023 r. preferowanym rozwiązaniem w porównaniu z Falconem 2000LXS firmy Dassault Aviation okazał się RAPCON-X oparty na Challengerze 650 firmy Bombardier. Celem Fińskiej Straży Granicznej jest wzmocnienie nadzoru granicznego, koncentrując się na wschodniej granicy z Rosją, która rozciąga się na długości ponad 1340 km. Nowe odrzutowce pomogą także w akcjach ratownictwa morskiego i reagowaniu na katastrofy środowiskowe.RAPCON-X jest wyposażony w systemy kamer elektrooptycznych i na podczerwień oraz inne czujniki. Obydwa odrzutowce zastąpią obecną flotę samolotów obserwacyjnych Dornier 228 fińskiej Straży Granicznej. Nowe CL650 zostaną pomalowane na niebiesko i biało i będą miały znaki rejestracyjne OH-MVX i OH-MVY. Źródło: AeroTime/dlapilota
Fińska Straż Graniczna przyznała firmie Sierra Nevada Corporation (SNC) kontrakt o wartości 170 mln dolarów na dostawę dwóch odrzutowców RAPCON-X, co ma zwiększyć jej możliwości obserwacji powietrznej. Umowa w ramach programu MVX została podpisana w Helsinkach 27 czerwca 2024 r. SNC będzie produkować odrzutowce RAPCON-X w swoim centrum integracyjnym w Hagerstown w stanie Maryland, a dostawy zaplanowano na lata 2026 i 2027. Po przetargu ogłoszonym w kwietniu 2023 r. preferowanym rozwiązaniem w porównaniu z Falconem 2000LXS firmy Dassault Aviation okazał się RAPCON-X oparty na Challengerze 650 firmy Bombardier. Celem Fińskiej Straży Granicznej jest wzmocnienie nadzoru granicznego, koncentrując się na wschodniej granicy z Rosją, która rozciąga się na długości ponad 1340 km. Nowe odrzutowce pomogą także w akcjach ratownictwa morskiego i reagowaniu na katastrofy środowiskowe.RAPCON-X jest wyposażony w systemy kamer elektrooptycznych i na podczerwień oraz inne czujniki. Obydwa odrzutowce zastąpią obecną flotę samolotów obserwacyjnych Dornier 228 fińskiej Straży Granicznej. Nowe CL650 zostaną pomalowane na niebiesko i biało i będą miały znaki rejestracyjne OH-MVX i OH-MVY. Źródło: AeroTime/dlapilota
Komentarze
Prześlij komentarz