Airbus dostarczył w czerwcu 67 samolotów komunikacyjnych 40 klientom. Oznacza to, że w pierwszej połowie roku europejski koncern przekazał 65 odbiorcom 323 samoloty. To o 2% więcej niż w podobnym okresie poprzedniego roku (316). Dostawy były jednak mniejsze niż przewidywały plany Airbusa, co wynikało z problemami w łańcuchu dostaw, głównie z silnikami amerykańskiego Pratt & Whitney’a. Spowodowały one redukcję prognozy dostaw na cały 2024 o 30 samolotów – z 800 do 770. W samym czerwcu dostawy były mniejsze o 10 samolotów w stosunku do planów. W czerwcu 2024 Airbus uzyskał zamówienia na 73 nowe samoloty. Łącznie od początku roku koncern zebrał zamówienia na 327 maszyn komunikacyjnych. Po odliczeniu rezygnacji zamówienia netto wyniosły 310 samolotów tej klasy. Wśród zamawiających znalazł się indyjski tani przewoźnik IndiGo, który stał się nowym nabywcą A350-900 (IndiGo zamówiły 30 A350-900, 2024-04-28). Linia lotnicza zamówiła 30 samoloty tego typu. (Altair)
Airbus dostarczył w czerwcu 67 samolotów komunikacyjnych 40 klientom. Oznacza to, że w pierwszej połowie roku europejski koncern przekazał 65 odbiorcom 323 samoloty. To o 2% więcej niż w podobnym okresie poprzedniego roku (316). Dostawy były jednak mniejsze niż przewidywały plany Airbusa, co wynikało z problemami w łańcuchu dostaw, głównie z silnikami amerykańskiego Pratt & Whitney’a. Spowodowały one redukcję prognozy dostaw na cały 2024 o 30 samolotów – z 800 do 770. W samym czerwcu dostawy były mniejsze o 10 samolotów w stosunku do planów. W czerwcu 2024 Airbus uzyskał zamówienia na 73 nowe samoloty. Łącznie od początku roku koncern zebrał zamówienia na 327 maszyn komunikacyjnych. Po odliczeniu rezygnacji zamówienia netto wyniosły 310 samolotów tej klasy. Wśród zamawiających znalazł się indyjski tani przewoźnik IndiGo, który stał się nowym nabywcą A350-900 (IndiGo zamówiły 30 A350-900, 2024-04-28). Linia lotnicza zamówiła 30 samoloty tego typu. (Altair)
Komentarze
Prześlij komentarz