Podczas odbywającej się w Berlinie wystawy ILA Łukasiewicz - Instytut Lotnictwa oferuje opracowanie oraz wdrożenie do produkcji szybowca akrobacyjnego I-45 JAY wykonanego w technologii kompozytowej. I-45 JAY jest szybowcem przeznaczonym głównie do akrobacji szybowcowej, aeroklubów i szkół lotniczych. Płatowiec został wykonany z materiałów kompozytowych, zbrojonych włóknami węglowymi i szklanymi, głównie w technologii prepregów bezautoklawowych. Masa pustego szybowca to 300 kg, a maksymalna masa do startu - 400 kg. JAY m rozpiętość12,89 m, długość 6,84 m i wysokość 1,88 m. Powierzchnia nośna to 11,75 m2. Prędkość dopuszczalna (nigdy nieprzekraczalna) (V ) NE wynosić ma 320 km/h, prędkość manewrowa (projektowa prędkość ewolucyjna) VA - 237 km/h, prędkość w burzliwej atmosferze VRA - 242 km/h, a prędkość minimalna VS1 - 75 km/h. Obliczeniowa prędkość opadania optymalna przy Vopt (123 km/h) wynosić ma 1,23 m/s, a prędkość opadania ekonomiczna przy Vek (91 km/h) 0,95 m/s. Doskonałość przy Vopt wynosić ma 32. Obecnie trwają próby statyczne i wytrzymałościowe pierwszego I-45. Szybowiec ma zostać zaprezentowany podczas sierpniowych Mistrzostw Świata. Źródło: Alatir
Podczas odbywającej się w Berlinie wystawy ILA Łukasiewicz - Instytut Lotnictwa oferuje opracowanie oraz wdrożenie do produkcji szybowca akrobacyjnego I-45 JAY wykonanego w technologii kompozytowej. I-45 JAY jest szybowcem przeznaczonym głównie do akrobacji szybowcowej, aeroklubów i szkół lotniczych. Płatowiec został wykonany z materiałów kompozytowych, zbrojonych włóknami węglowymi i szklanymi, głównie w technologii prepregów bezautoklawowych. Masa pustego szybowca to 300 kg, a maksymalna masa do startu - 400 kg. JAY m rozpiętość12,89 m, długość 6,84 m i wysokość 1,88 m. Powierzchnia nośna to 11,75 m2. Prędkość dopuszczalna (nigdy nieprzekraczalna) (V ) NE wynosić ma 320 km/h, prędkość manewrowa (projektowa prędkość ewolucyjna) VA - 237 km/h, prędkość w burzliwej atmosferze VRA - 242 km/h, a prędkość minimalna VS1 - 75 km/h. Obliczeniowa prędkość opadania optymalna przy Vopt (123 km/h) wynosić ma 1,23 m/s, a prędkość opadania ekonomiczna przy Vek (91 km/h) 0,95 m/s. Doskonałość przy Vopt wynosić ma 32. Obecnie trwają próby statyczne i wytrzymałościowe pierwszego I-45. Szybowiec ma zostać zaprezentowany podczas sierpniowych Mistrzostw Świata. Źródło: Alatir
Komentarze
Prześlij komentarz