Airbus Helicopters rozpoczął próby w locie prototypu śmigłowca NH90 Standard 2. Jest to jedna z najnowszych konfiguracji NH90, opracowywana specjalnie dla Aviation légère de l’armée de Terre (ALAT, lotnictwa wojsk lądowych) w celu wspierania operacji specjalnych. Próby w locie będą kontynuowane do końca roku, zgodnie z harmonogramem uzgodnionym z francuską Generalną Dyrekcją Uzbrojenia (Direction Générale de l'Armement). Francuskie ministerstwo obrony zamówiło 18 NH90 w konfiguracji Standard 2. Śmigłowce w tej wersji będą wyposażone w nowy generator map cyfrowych, głowicę optoelektroniczną Safran EuroFLIR 410, miejsce dla trzeciego członka załogi i nowe, powiększone przesuwane okna w tylnej części ładowni, w których można zamontować uzbrojenie. Prototyp NH90 Standard 2 został również wyposażony w elementy mocowania i wiązki przewodów elektrycznych umożliwiające zabudowanie układu optoelektronicznego z rozproszoną aperturą i nahełmowego nowej generacji (HMSD-DD) w późniejszym etapie. Urządzenia te zapewnią znaczne polepszenie zdolności śmigłowca do wykonywania misji, szczególnie w trudnych warunkach, takich jak pogorszenie widoczności spowodowane zapyleniem, opadami śniegu lub zamgleniem. Oprócz tego wiropłaty zostaną wyposażone w nowe boczne drzwi, które można szybko wybudować, wysięgniki do mocowania lin desantowych i składane stopnie pod drzwiami, ułatwiające desantowanie. Na burtach pod przednią częścią kadłuba zostaną podwieszone zbiorniki paliwa, mieszczące 500 kg nafty każdy, a w tylnych oknach zostaną zamontowane 12,7-mm km M3M. (Altair)
Airbus Helicopters rozpoczął próby w locie prototypu śmigłowca NH90 Standard 2. Jest to jedna z najnowszych konfiguracji NH90, opracowywana specjalnie dla Aviation légère de l’armée de Terre (ALAT, lotnictwa wojsk lądowych) w celu wspierania operacji specjalnych. Próby w locie będą kontynuowane do końca roku, zgodnie z harmonogramem uzgodnionym z francuską Generalną Dyrekcją Uzbrojenia (Direction Générale de l'Armement). Francuskie ministerstwo obrony zamówiło 18 NH90 w konfiguracji Standard 2. Śmigłowce w tej wersji będą wyposażone w nowy generator map cyfrowych, głowicę optoelektroniczną Safran EuroFLIR 410, miejsce dla trzeciego członka załogi i nowe, powiększone przesuwane okna w tylnej części ładowni, w których można zamontować uzbrojenie. Prototyp NH90 Standard 2 został również wyposażony w elementy mocowania i wiązki przewodów elektrycznych umożliwiające zabudowanie układu optoelektronicznego z rozproszoną aperturą i nahełmowego nowej generacji (HMSD-DD) w późniejszym etapie. Urządzenia te zapewnią znaczne polepszenie zdolności śmigłowca do wykonywania misji, szczególnie w trudnych warunkach, takich jak pogorszenie widoczności spowodowane zapyleniem, opadami śniegu lub zamgleniem. Oprócz tego wiropłaty zostaną wyposażone w nowe boczne drzwi, które można szybko wybudować, wysięgniki do mocowania lin desantowych i składane stopnie pod drzwiami, ułatwiające desantowanie. Na burtach pod przednią częścią kadłuba zostaną podwieszone zbiorniki paliwa, mieszczące 500 kg nafty każdy, a w tylnych oknach zostaną zamontowane 12,7-mm km M3M. (Altair)
Komentarze
Prześlij komentarz