Swiss International Air Lines (Swiss) poinformowały, że zakończyły modernizację całej floty 12 Boeingów 777-300ER, polegającą na pokryciu kadłubów i gondoli silnikowych tych samolotów specjalną folią AeroSHARK o właściwościach hydrodynamicznych przypominających skórę rekina, w celu zmniejszenia oporu powietrza podczas lotu, a co się z tym wiąże redukcji zużycia paliwa i emisji CO2. W październiku 2022 należący do Swiss Boeing 777-300ER stał się pierwszym na świecie samolotem pasażerskim wykorzystującym technologię AeroSHARK, który wykonał komercyjny lot. Na początku maja br. folię tę naniesiono na ostatni egzemplarz, noszący znaki rejestracyjne HB-JNF. Dzięki żeberkom o głębokości mikrometra, które są ustawione zgodnie z kierunkiem przepływu powietrza, przezroczysta folia AeroSHARK działa podobnie jak skóra rekina, zmniejszając opór powietrza w locie o około 1%. Dzięki temu, choć z technologii tej korzystała tylko część floty Boeingów 777, liniom SWISS udało się w ubiegłym roku obniżyć zużycie nafty o ponad 2200 t, przy jednoczesnej redukcji emisji CO2 o ok. 7100 t. Proces nałożenia folii na jednego Boeinga 777-300ER wymaga dużej precyzji i trwa około tygodnia. Swiss są pierwszymi liniami lotniczymi na świecie, które wykorzystały tę technologię do modernizacji całej swojej floty danego typu, w tym konkretnym przypadku Boeingów 777-300ER. Technologia AeroSHARK została opracowana wspólnie przez Lufthansa Technik i producenta powłok BASF. W perspektywie średnioterminowej Swiss rozważają pokrycie folią AeroSHARK kolejnych typów samolotów w swojej flocie dalekodystansowej. (Altair)
Swiss International Air Lines (Swiss) poinformowały, że zakończyły modernizację całej floty 12 Boeingów 777-300ER, polegającą na pokryciu kadłubów i gondoli silnikowych tych samolotów specjalną folią AeroSHARK o właściwościach hydrodynamicznych przypominających skórę rekina, w celu zmniejszenia oporu powietrza podczas lotu, a co się z tym wiąże redukcji zużycia paliwa i emisji CO2. W październiku 2022 należący do Swiss Boeing 777-300ER stał się pierwszym na świecie samolotem pasażerskim wykorzystującym technologię AeroSHARK, który wykonał komercyjny lot. Na początku maja br. folię tę naniesiono na ostatni egzemplarz, noszący znaki rejestracyjne HB-JNF. Dzięki żeberkom o głębokości mikrometra, które są ustawione zgodnie z kierunkiem przepływu powietrza, przezroczysta folia AeroSHARK działa podobnie jak skóra rekina, zmniejszając opór powietrza w locie o około 1%. Dzięki temu, choć z technologii tej korzystała tylko część floty Boeingów 777, liniom SWISS udało się w ubiegłym roku obniżyć zużycie nafty o ponad 2200 t, przy jednoczesnej redukcji emisji CO2 o ok. 7100 t. Proces nałożenia folii na jednego Boeinga 777-300ER wymaga dużej precyzji i trwa około tygodnia. Swiss są pierwszymi liniami lotniczymi na świecie, które wykorzystały tę technologię do modernizacji całej swojej floty danego typu, w tym konkretnym przypadku Boeingów 777-300ER. Technologia AeroSHARK została opracowana wspólnie przez Lufthansa Technik i producenta powłok BASF. W perspektywie średnioterminowej Swiss rozważają pokrycie folią AeroSHARK kolejnych typów samolotów w swojej flocie dalekodystansowej. (Altair)
Komentarze
Prześlij komentarz