Linie lotnicze Air Premia i T’Way chcą dołączyć do Star Alliance


Południowokoreańskie linie lotnicze Air Premia i T’Way chcą dołączyć do Star Alliance, aby wypełnić lukę powstałą po spodziewanym odejściu z sojuszu Asiana Airlines, które związane jest z mariażem z Korean Air, które są członkiem konkurencyjnego sojuszu SkyTeam. Fuzja Korean Air z Asiana Airlines miał być szybki i sprawny. Na przeszkodzie stanęły organy regulacyjne ze Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej oraz Europy, które wszczęły szczegółowe dochodzenia, które ma ustalić, czy planowany mariaż nie zakłóci konkurencji na dwóch lukratywnych rynkach lotniczych: Korea Południowa – Europa i Korea Południowa – Stany Zjednoczone Ameryki Północnej. Do finalizacji przejęcia brakuje już stosunkowo niewiele – zgody organu antymonopolowego z USA – gdyż Komisja Europejska ostatecznie zgodziła się na fuzję dwóch koreańskich przewoźników lotniczych.Zgoda Amerykanów, oprócz finalizacji umowy, wywoła skutek w postaci opuszczenia Star Alliance’u przez Asiana Airlines, gdyż Korean Air jest przewoźnikiem, który jest członkiem-założycielem konkurencyjnego sojuszu, SkyTeam. Powstały w 2020 roku sojusz zrzesza obecnie 19 przewoźników lotniczych z Afryki, Ameryki Południowej, Azji i Europy.Koreańskojęzyczny portal Asian Economy donosi, że Air Premia oraz T’way Airlines są zainteresowane dołączeniem do sojuszu, w którym członkiem są Polskie Linie Lotnicze. Obaj koreańscy operatorzy zaczęli przygotowywać grunt pod przyłączenie się do sojuszu, który wymaga od przewoźników członkowskich spełnienia określonych wymagań w zakresie operacyjnych, flotowych i sieciowych, bezpieczeństwa, a także pełnego członkostwa w Międzynarodowym Zrzeszeniu Przewoźników Lotniczych (IATA). Star Alliance wymaga od przyszłych członków także posiadania „funkcjonalnego” programu lojalnościowego. Obecnie żadne linie lotnicze nie są w stanie spełnić pełnego zestawu wymagań. Asian Economy zauważa, że chociaż Air Premia posiada wymagany program lojalnościowy, to nie posiada członkostwa w IATA. Z kolei T'way Airlines są członkiem Zrzeszenia, lecz nie mają programu lojalnościowego. Obaj przewoźnicy znajdują się również w stanie erozji kapitału, w wyniku której skumulowane deficyty i długi uszczuplają przyszłe zyski i kapitał. W czasie, kiedy rynek północnoazjatycki, z opóźnieniem, wychodzi z kryzysu spowodowanego pandemią koronawirusa, obie koreańskie linie zaczęły publikować kwartalne wyniki operacyjne.Źródło: Rynek Lotniczy

Komentarze