Fokker Next Gen oraz airBaltic ogłosili wczoraj (14 maja) podpisanie protokołu ustaleń / porozumienia (Memorandum of Understanding - MoU), które przygotowuje grunt pod wspólną współpracę nad przyszłością lotnictwa i nowych samolotów. Porozumienie to wykorzysta wiedzę airBaltic, aby przyczynić się do rozwoju komercyjnych samolotów Fokker Next Gen napędzanych ciekłym wodorem. Z perspektywy łotewskiej linii jest to idealna okazja do sprawdzenia w przyszłości samolotów na wodór i wybranie odpowiednich dla nich tras. - airBaltic cieszy się, że w regionie Morza Bałtyckiego pracuje się nad tak innowacyjnymi rozwiązaniami. Jesteśmy dumnym operatorem jednej z najmłodszych flot samolotów w Europie i angażujemy się w inicjatywy dekarbonizacji całej branży. Rozumiemy jednak również, że branża lotnicza potrzebuje wspólnych wysiłków w zakresie rozwoju nowych technologii, aby zrealizować swoje długoterminowe zobowiązania - powiedział Martin Gauss, prezes airBaltic.Fokker Next Gen, dzięki swojemu doświadczeniu w projektowaniu, certyfikacji i montażu samolotów, opracowuje samolot napędzany ciekłym wodorem, który ma zrewolucjonizować branżę. Samolot zostanie zaprojektowany z podwójnym systemem zbiorników paliwa, dzięki czemu będzie mógł również latać na zrównoważonym paliwie lotniczym (SAF) lub zwykłym paliwie lotniczym, gdy ciekły wodór nie będzie dostępny.- Cieszymy się, że możemy podpisać to porozumienie i współpracować z Fokker Next Gen, dzieląc się naszymi spostrzeżeniami i doświadczeniem w ich pracy nad rozwojem samolotu napędzanego wodorem. Postrzegamy to jako ważny krok dla przyszłości lotnictwa - dodał Gauss. airBaltic chce osiągnąć neutralność węglową do 2050 r., zgodnie ze zobowiązaniami branży lotniczej i UE. Aby osiągnąć ten cel w dłuższej perspektywie, linia dąży do rozwoju doskonałości operacyjnej, badając innowacyjne rozwiązania jak powyższa współpraca z firmą Fokker. - Zaangażowanie airBaltic w samoloty napędzane wodorem ma kluczowe znaczenie. Nasz wspólny wysiłek nie tylko napędza innowacyjne projekty samolotów, oparte na bezpośrednich opiniach ich użytkowników, ale także pobudza gospodarkę holenderską i łotewską. Ta współpraca podkreśla nasze wspólne zaangażowanie w pionierskie działania na rzecz przyszłości lotnictwa - powiedział Juriaan Kellermann, dyrektor generalny Fokker Next Gen. Współpraca ta ma także na celu wykorzystanie mocnych stron obu firm i zbadanie ogromnego potencjału komercyjnych samolotów napędzanych ciekłym wodorem dla sektora lotniczego. (Rynek Lotniczy)
Fokker Next Gen oraz airBaltic ogłosili wczoraj (14 maja) podpisanie protokołu ustaleń / porozumienia (Memorandum of Understanding - MoU), które przygotowuje grunt pod wspólną współpracę nad przyszłością lotnictwa i nowych samolotów. Porozumienie to wykorzysta wiedzę airBaltic, aby przyczynić się do rozwoju komercyjnych samolotów Fokker Next Gen napędzanych ciekłym wodorem. Z perspektywy łotewskiej linii jest to idealna okazja do sprawdzenia w przyszłości samolotów na wodór i wybranie odpowiednich dla nich tras. - airBaltic cieszy się, że w regionie Morza Bałtyckiego pracuje się nad tak innowacyjnymi rozwiązaniami. Jesteśmy dumnym operatorem jednej z najmłodszych flot samolotów w Europie i angażujemy się w inicjatywy dekarbonizacji całej branży. Rozumiemy jednak również, że branża lotnicza potrzebuje wspólnych wysiłków w zakresie rozwoju nowych technologii, aby zrealizować swoje długoterminowe zobowiązania - powiedział Martin Gauss, prezes airBaltic.Fokker Next Gen, dzięki swojemu doświadczeniu w projektowaniu, certyfikacji i montażu samolotów, opracowuje samolot napędzany ciekłym wodorem, który ma zrewolucjonizować branżę. Samolot zostanie zaprojektowany z podwójnym systemem zbiorników paliwa, dzięki czemu będzie mógł również latać na zrównoważonym paliwie lotniczym (SAF) lub zwykłym paliwie lotniczym, gdy ciekły wodór nie będzie dostępny.- Cieszymy się, że możemy podpisać to porozumienie i współpracować z Fokker Next Gen, dzieląc się naszymi spostrzeżeniami i doświadczeniem w ich pracy nad rozwojem samolotu napędzanego wodorem. Postrzegamy to jako ważny krok dla przyszłości lotnictwa - dodał Gauss. airBaltic chce osiągnąć neutralność węglową do 2050 r., zgodnie ze zobowiązaniami branży lotniczej i UE. Aby osiągnąć ten cel w dłuższej perspektywie, linia dąży do rozwoju doskonałości operacyjnej, badając innowacyjne rozwiązania jak powyższa współpraca z firmą Fokker. - Zaangażowanie airBaltic w samoloty napędzane wodorem ma kluczowe znaczenie. Nasz wspólny wysiłek nie tylko napędza innowacyjne projekty samolotów, oparte na bezpośrednich opiniach ich użytkowników, ale także pobudza gospodarkę holenderską i łotewską. Ta współpraca podkreśla nasze wspólne zaangażowanie w pionierskie działania na rzecz przyszłości lotnictwa - powiedział Juriaan Kellermann, dyrektor generalny Fokker Next Gen. Współpraca ta ma także na celu wykorzystanie mocnych stron obu firm i zbadanie ogromnego potencjału komercyjnych samolotów napędzanych ciekłym wodorem dla sektora lotniczego. (Rynek Lotniczy)
Komentarze
Prześlij komentarz