Amerykańska Federalna Agencja Lotnictwa (FAA) wydała Certyfikat Typu dla samolotu Cessna 408 SkyCourier w wersji Combi, przystosowanej do przewozu 9 pasażerów i ładunku. Dostawy samolotów w tym wariancie mają rozpocząć się jeszcze w tym roku. Samolot napędzany jest dwoma silnikami turbośmigłowymi Pratt & Whitney PT6A-65SC zamontowanymi poruszającymi śmigła McCauley C779. SkyCourier jest wyposażony w awionikę Garmin G1000 NXi i rozwija maksymalną prędkość przelotową ponad 370 km/h. Maksymalny zasięg samolotu wynosi 1667 km. Producent oferuje też SkyCouriera w wersji do przewozu 19 osób, z oddzielnymi drzwiamii wejściowymi dla załogi i pasażerów i wersję transportową mogą pomieścić maksymalnie 3 kontenery transportowe LD3 o masie 2720 kg. Jak dotąd większość dostarczonych samolotów stanowiły egzemplarze do przewozu cargo dla FedEx i jego spółek zależnych. (Altair)
Amerykańska Federalna Agencja Lotnictwa (FAA) wydała Certyfikat Typu dla samolotu Cessna 408 SkyCourier w wersji Combi, przystosowanej do przewozu 9 pasażerów i ładunku. Dostawy samolotów w tym wariancie mają rozpocząć się jeszcze w tym roku. Samolot napędzany jest dwoma silnikami turbośmigłowymi Pratt & Whitney PT6A-65SC zamontowanymi poruszającymi śmigła McCauley C779. SkyCourier jest wyposażony w awionikę Garmin G1000 NXi i rozwija maksymalną prędkość przelotową ponad 370 km/h. Maksymalny zasięg samolotu wynosi 1667 km. Producent oferuje też SkyCouriera w wersji do przewozu 19 osób, z oddzielnymi drzwiamii wejściowymi dla załogi i pasażerów i wersję transportową mogą pomieścić maksymalnie 3 kontenery transportowe LD3 o masie 2720 kg. Jak dotąd większość dostarczonych samolotów stanowiły egzemplarze do przewozu cargo dla FedEx i jego spółek zależnych. (Altair)
Komentarze
Prześlij komentarz