Holenderski minister transportu podpisał klauzulę opt-out dla samolotów ultralekkich


Holenderski minister transportu podpisał klauzulę opt-out dla samolotów ultralekkich, co umożliwi rejestrację w Rejestrze Cywilnych Statków Powietrznych konstrukcji tego typu o MTOM do 600 kg (dla hydroplanów do 650 kg). Po ratyfikacji nowego Basic Regulations (UE. 2018/1139) możliwa stała się rejestracja ultralajtów o masie startowej wyższej niż poprzednio dopuszczalnej 450 kg (472,5 kg uwzględniając masę Recovery Parachute System). AOPA Holandia uzgadniała tę kwestię z holenderskim Ministerstwem Transportu od 2018 r., a głównym argumentem za zmianą przepisów był fakt, iż większość konstrukcji ultralight i tak latała z masą wyższą niż dozwolona MTOM 450/472,5 kg. Obecnie na rynku dostępnych jest wiele nowoczesnych, szybkich i dobrze wyposażonych samolotów ultralekkich, które wydajnością mogą przewyższać wiele starszych modeli. Oczekuje się, że w związku z nowymi regulacjami coraz więcej pilotów będzie się przesiadało na te konstrukcje, ponieważ będą one nowocześniejsze i tym samym będą generowały mniejsze koszty użytkowania. Więcej informacji na ten temat można uzyskać kontaktując się pod adres: gvmtaffairs@aopa.nl 
Źródło: dlapilota

Komentarze