Elektryfikacja floty Harbor Air


Harbor Air, największy w Ameryce Północnej przewoźnik wykorzystujący wodnosamoloty, osiągnął porozumienie w sprawie zakupu 50 elektrycznych silników magni650. 22 kwietnia 2024 r. Harbor Air i magniX potwierdziły, że po ścisłej współpracy trwającej kilka lat, obie firmy podpisały w tej sprawie list intencyjny (LOI). Począwszy od 2026 r., nowe elektryczne jednostki napędowe (EPU) będą wykorzystywane do napędzania całej floty Harbor Air.MagniX będzie wspierać proces uzyskania certyfikatu typu magni650 przez kanadyjski Departament Transportu i pomagać w pracach certyfikacyjnych wymaganych przez Harbor Air w celu uzyskania kanadyjskich i amerykańskich uzupełniających certyfikatów typu (STC) na instalację magni650.W grudniu 2019 r. obie firmy zapisały się do historii, kiedy samolot De Havilland DHC-2 Beaver wyposażony w silnik elektryczny magniX, stał się pierwszym na świecie w pełni elektrycznym samolotem komercyjnym, który wzbił się w powietrze. W ramach przygotowań do uzyskania certyfikacji, prototyp eBeaver odbył już 78 lotów. 

„Elektryfikacja floty Harbor Air i samolotów innych za pomocą silników magniX wyznacza nam kurs mający na celu zdefiniowanie przyszłości lotów regionalnych” – powiedziała Riona Armesmith, dyrektor ds. technologii magniX. „Liczne loty, które eBeaver wykonał z technologią magniX, są sygnałem, że nadeszła era elektrycznego lotnictwa i wprowadzenie go na rynek zbliża się dużymi krokami”.

Źródło: AeroTime

 

 

Komentarze