Boeing ma 90 dni na przedstawienie kompleksowego planu działania mającego na celu rozwiązanie problemów określanych przez Federalną Administrację Lotnictwa USA (FAA) jako „systemowe problemy z kontrolą jakości”. 28 lutego, administrator FAA Mike Whitaker skrócił o połowę sześciomiesięczny okres Narodowej Rady Bezpieczeństwa Transportu (NTSB) na opracowanie planu działania mającego na celu osiągnięcie „istotnych ulepszeń” systemów jakości i bezpieczeństwa Boeinga. Zalecenie NTSB stanowiło część wstępnego raportu na temat incydentu linii lotniczych Alaska Airlines, podczas którego 5 stycznia 2024 r., od samolotu odpadło jedno z okien kabiny/wyjścia awaryjnego i panelu mocującego. NTSB ustaliła, że doszło do tego, ponieważ zatyczki drzwi kadłuba Boeinga 737 MAX 9 nie zostały ponownie zamontowane po przedprodukcyjnych naprawach przeprowadzonych przez pracowników koncernu. W oświadczeniu administrator Whitaker dodał, że wysiłki Boeinga mające na celu poprawę kontroli jakości muszą uwzględniać informacje zebrane w ramach trwającego audytu linii produkcyjnej przeprowadzanego przez agencję, a także ustalenia z przeglądu panelu ekspertów zleconego przez FAA. Agencja nakazała także podjęcie działań mających na celu dokończenie inicjatywy dotyczącej systemu zarządzania bezpieczeństwem, którą Boeing formalnie uruchomił w 2019 r. (dlapilota)
Boeing ma 90 dni na przedstawienie kompleksowego planu działania mającego na celu rozwiązanie problemów określanych przez Federalną Administrację Lotnictwa USA (FAA) jako „systemowe problemy z kontrolą jakości”. 28 lutego, administrator FAA Mike Whitaker skrócił o połowę sześciomiesięczny okres Narodowej Rady Bezpieczeństwa Transportu (NTSB) na opracowanie planu działania mającego na celu osiągnięcie „istotnych ulepszeń” systemów jakości i bezpieczeństwa Boeinga. Zalecenie NTSB stanowiło część wstępnego raportu na temat incydentu linii lotniczych Alaska Airlines, podczas którego 5 stycznia 2024 r., od samolotu odpadło jedno z okien kabiny/wyjścia awaryjnego i panelu mocującego. NTSB ustaliła, że doszło do tego, ponieważ zatyczki drzwi kadłuba Boeinga 737 MAX 9 nie zostały ponownie zamontowane po przedprodukcyjnych naprawach przeprowadzonych przez pracowników koncernu. W oświadczeniu administrator Whitaker dodał, że wysiłki Boeinga mające na celu poprawę kontroli jakości muszą uwzględniać informacje zebrane w ramach trwającego audytu linii produkcyjnej przeprowadzanego przez agencję, a także ustalenia z przeglądu panelu ekspertów zleconego przez FAA. Agencja nakazała także podjęcie działań mających na celu dokończenie inicjatywy dotyczącej systemu zarządzania bezpieczeństwem, którą Boeing formalnie uruchomił w 2019 r. (dlapilota)
Komentarze
Prześlij komentarz